شناسهٔ خبر: 69979070 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

با هدف تقویت فرهنگ انسان‌دوستی و مسئولیت اجتماعی در بین دانش‌آموزان محقق شد

آغاز آموزش‌های امداد متاورسی در ۴۵۰ مدرسه آذربایجان شرقی

صاحب‌خبر -

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی، از آغاز طرح آموزش واقعیت مجازی نمادرس در ۴۵۰ کانون دانش‌آموزی این جمعیت خبر داد.
حمید منجم، این طرح نوآورانه را گامی‌بزرگ در راستای ارتقای مهارت‌های امدادی و بشردوستانه در میان نسل جوان کشور دانست و گفت: طرح نمادرس به منظور ارتقای سطح آگاهی و مهارت‌های امدادی دانش‌آموزان طراحی شده است. با استفاده از فناوری‌های نوین واقعیت مجازی، دانش‌آموزان در شرایط شبیه‌سازی شده به یادگیری نحوه مواجهه با حوادث طبیعی و اضطراری می‌پردازند. این آموزش‌ها به دانش‌آموزان این امکان را می‌دهد که در محیطی امن و کنترل شده، تجربه‌هایی نزدیک به واقعیت از حوادثی مانند زلزله و سیل را کسب کنند و در نتیجه، آمادگی بیشتری برای مواجهه با چنین حوادثی پیدا کنند.

تقویت فرهنگ انسان‌دوستی و مسئولیت اجتماعی
وی همچنین به تأثیر این طرح در تقویت فرهنگ انسان‌دوستی و همکاری میان جوانان اشاره و اظهار کرد: هدف ما این است که با ارتقای آموزش‌های امدادی و بشردوستانه، نسل جوان را به شهروندانی مسئول و آگاه تبدیل کنیم. این نسل، آینده‌سازان کشور ما هستند و ما باید به آن‌ها ابزارهای لازم برای مواجهه با چالش‌های آینده را بدهیم.
به گفته منجم، این طرح به عنوان یک گام مهم در راستای توسعه آموزش‌های نوین و افزایش تاب‌آوری جامعه در برابر حوادث و بلایا محسوب می‌شود. این طرح نوین، گامی مؤثر در راستای تقویت آمادگی و توانمندی‌های جوانان در مواجهه با بحران‌ها به شمار می‌آید و با استقبال بی‌نظیر از سوی دانش‌آموزان و خانواده‌ها مواجه شده است. نسل جوان امروز، قهرمانان فردای ما هستند و این آموزش‌ها، آنها را برای ایفای نقش‌های کلیدی در آینده آماده می‌سازد.

بهره‌گیری از فناوری متاورس در آموزش
حسن جعفری، رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان عجب‌شیر نیز با اشاره به اجرای این طرح در این شهرستان، گفت: با بهره‌گیری از پتانسیل‌های فناوری متاورس، دانش‌آموزان می‌توانند در یک محیط شبیه‌سازی شده، به تمرین مهارت‌های امدادی بپردازند و با سناریوهای مختلف حوادث آشنا شوند. این روش آموزشی نوین، علاوه بر افزایش جذابیت یادگیری، باعث بهبود درک دانش‌آموزان از مفاهیم پیچیده امدادی می‌شود.
تأثیرات مثبت طرح بر دانش‌آموزان
همچنین سمانه سادات شیخ الاسلامی، مربی هلال‌احمر در این باره اظهار داشت: این طرح فرصتی منحصر به فرد برای دانش‌آموزان است تا با استفاده از فناوری‌های روز، مهارت‌های امدادی را به صورت عملی یاد بگیرند. تجربه یادگیری در یک محیط مجازی، به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا بهتر با شرایط اضطراری آشنا شوند و درک عمیق‌تری از فرآیندهای امدادی پیدا کنند.

نظرات مثبت دانش‌آموزان درباره آموزش‌های نوین
بنا به اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، یکی از دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این طرح گفت: شرکت در این آموزش‌ها بسیار جذاب و آموزنده است. من احساس می‌کنم با یادگیری این مهارت‌ها، می‌توانم در مواقع اضطراری به دیگران کمک کنم.