رقیه حسن پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مهمترین مطالبه ما اختصاص یک قطعه زمین با وسعت زیاد برای ایجاد مدرسه تخصصی متناسب با نیاز دانش آموزان اوتیسم است، چرا که با ابزار و امکانات معمولی نمی توان آموزش مناسبی به دانش آموزان طیف اوتیسم ارایه کرد.
وی افزود: برای اینکه تعدیل حسی و یادگیری در کودکان طیف اوتیسم ایجاد شود امکاناتی همچون اتاق تاریک، اتاق شن، اتاق بازی، کاردرمانی، آب درمانی، رایحه درمانی، گفتار درمانی و مهارت های زندگی نیاز است، اما در حال حاضر آموزش دانش آموزان با حداقل امکانات و تجهیزات انجام می شود.
حسن پور بیان کرد: ساختمانی که در حال حاضر دانش آموزان اوتیسم در آن تحصیل می کنند چند طبقه است که افراد دارای معلولیت اوتیسم حس عمق را درک نمی کنند و استفاده این محیط برای آن ها خیلی دشوار و سخت است، در نتیجه بهترین شرایط و محیط آموزشی برای این دانش آموزان مدرسه هم کف با حیاط بزرگ و مناسب خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه ۵۲ دانش آموز طیف اوتیسم در قزوین تحصیل می کنند، افزود: طیف اوتیسم سخت ترین نوع معلولیت است و افراد داری این نوع معلولیت ذهنی چالش ها و مشکلات خاص خود را دارند و با توجه به آمار افزایشی و روز افزون اوتیسم آموزش، تعلیم و تربیت مناسب این کودکان باید مورد توجه قرار گیرد.
رییس آموزش و پرورش کودکان استثنایی قزوین خاطرنشان کرد: در مدرسه اوتیسم ۱۵ کلاس درس تشکیل می شود که با توجه با شرایط و ویژگی این دانش آموزان برای هر چهار نفر یک کلاس درس تشکیل شده و در حال حاضر ۱۱ کلاس ابتدایی و چهار کلاس آمادگی در این مدرسه وجود دارد.