بازدید 3343
خودروسازهای داخلی به ویژه دو خودروساز اصلی به همراه شرکتهای وابسته بر آنها، هرگاه بحث رفع انحصار واقعی واردات خودرو و رقابتی کردن بازار خودرو ایران مطرح شد، پای کارگرانی که برای آنها کار میکنند را به میان میکشند. در پاسخ به این حرکت خطرناک، مجتبی قاسمی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی میگوید: «در تولید خودرو، اشتغال هدف نیست بلکه تولید هدف است. ولی خودروسازان بتی به نام اشتغال درست کرده اند و از شاغلین به عنوان سپر انسانی استفاده میکنند.» و از سویی دیگر کیومرث یزدان پناه، استاد دانشگاه تهران در نقد چنین تصمیمی در نظام گفت: «100هزارنفر در صنعت خودروسازی حقوق میگیرند تا 20 هزار نفر را (در سال) به کشتن بدهند!» این نقدهای دقیق را میبینید و میشنوید.