شناسهٔ خبر: 69881242 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

ثبت بیش از 82 هزار درخواست استعلام در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین استان مازندران | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندارن از ثبت بیش از 82 هزار درخواست‌ در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین استان و پاسخگویی به بیش از ۷۴ هزار مورد از این درخواست ها خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط‌عمومی اداره کل ICT استان مازندران، اسماعیل اعزی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به اهمیت سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به عنوان یکی از پروژه‌های اولویت دار دولت الکترونیک گفت: سامانه پنجره واحد زمین، یکی از پروژه‌های اولویت‌دار دولت الکترونیک است که  به منظور تسهیل فرآیند و نظارت سیستمی بر صدور مجوزهای مختلف در حوزه زمین راه اندازی گردیده است.
اعزی افزود: سامانه مذکور با دوهدف کلی پیشگیری از مفاسد زمین خواری و ساماندهی نحوه ارائه خدمات حوزه زمین و ساختمان راه اندازی شده است و این سامانه قابلیت شناسایی تخلفات زمین خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی حساس کشور را با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای فراهم خواهد کرد و نظارت مستقیم بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط خواهد داشت.
مدیرکل ارتباطات مازندران با اشاره به اینکه با اتصال به این سامانه دستگاه‌های مرتبط در کمترین زمان ممکن می‌توانند به کار متقاضی رسیدگی کرده و پاسخ استعلامات را در کمترین زمان ممکن بدهند گفت: تسریع و تسهیل در کار متقاضیان از مزایای این طرح بوده و حضور ارباب رجوع در دستگاه های اجرایی به حداقل می رسد.
اعزی، پیرامون آخرین وضعیت سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در استان مازندران اظهار کرد: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین خدمات متعددی ارائه می‌کند که تعیین حدود اراضی روستایی، تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی، تعیین نوعیت اراضی، استعلام اراضی، واگذاری اراضی ملی و دولتی برای طرح‌های کشاورزی و صنعتی، صدور مجوز تاسیس و توسعه شهرک‌های صنعتی غیردولتی از جمله آنهاست.
وی افزود: تعداد کل استعلامات ارسال شده به سامانه در استان در سال جاری 82792 بوده که تاکنون 74877 عدد از آن ها پاسخ داده شده است و مدت زمان پاسخ دهی از 35 روز به  کمتر از 17 روز کاهش یافت