بازی Star Wars Outlaws که اوایل سال جاری میلادی منتشر شد، با طراحی خاص خود توانست توجه بسیاری از علاقهمندان را جلب کند.
اما یکی از ویژگیهای اولیه بازی که شامل مخفیکاری اجباری در برخی ماموریتها بود، با واکنش منفی بازیکنان و منتقدان روبرو شد.در نسخه اولیه بازی، اگر بازیکن توسط دشمن شناسایی میشد، حتی در صورتی که فرصتی برای فرار بدون ایجاد هشدار داشت، بازی بلافاصله به صفحه Game Over منتقل میشد. این مکانیک باعث شد بسیاری از بازیکنان احساس کنند که آزادی عمل آنها محدود شده است.
درو رکنر، کارگردان خلاق جدید این بازی، در بیانیهای اعلام کرد که بازخوردهای کاربران نقش مهمی در تصمیمگیری برای تغییرات داشته است. او گفت:
انتخاب بازیکن همیشه از محورهای اصلی بازی بوده است، اما محدودیتهایی مانند (شناسایی نشوید) یا (هشدار ندهید) در ماموریتها باعث شد بازیکنان به سمت مخفیکاری اجباری سوق داده شوند. این موضوع باعث نارضایتی بسیاری شد و ما متوجه شدیم که میتوانیم با ایجاد تغییراتی، تجربه بازی را بهبود ببخشیم.
یکی از مهمترین تغییرات اعلامشده، حذف مخفیکاری اجباری از تقریبا تمام اهداف ماموریتها است. رکنر توضیح داد که اگر بازیکنی در حین مخفیکاری شناسایی شود، دیگر با شکست ماموریت روبرو نخواهد شد. در عوض، بازیکن بهصورت خودکار وارد حالت مبارزه میشود.
او افزود:
ما میدانیم بسیاری از بازیکنان از مخفیکاری لذت میبرند و به همین دلیل این سبک بازی همچنان بهعنوان یک گزینه اصلی باقی میماند. اما هدف ما این است که بازیکنان آزادی بیشتری در انتخاب استراتژیهای خود داشته باشند.
شرکت یوبیسافت در ماه سپتامبر اعلام کرده بود که مجموعهای از بهروزرسانیها را برای بهبود تجربه بازی تا زمان فصل تعطیلات در دست اجرا دارد. این تغییرات جدید نشان میدهد که تیم سازنده بازی با جدیت به بازخوردهای بازیکنان توجه میکند و در تلاش است تجربهای جذابتر و عادلانهتر ارائه دهد.
این اصلاحات میتوانند نقش مهمی در محبوبیت بیشتر بازی در میان کاربران و حفظ جامعه بازیکنان ایفا کنند. بازی Star Wars Outlaws حالا به نظر میرسد که مسیری منعطفتر و هیجانانگیزتر را پیش گرفته است.
حالا در نهایت، باید دید یوبیسافت تا چه اندازه میتواند با بهروزرسانیهای مختلف این عنوان را به موفقیت واقعی برساند.
∎