شناسهٔ خبر: 69806679 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

لزوم ایجاد و ساخت بازارهای میوه و تره بار در مناطق ۲۲ گانه

معاون خدمات شهری و محیط‌ زیست شهرداری تهران گفت: استقبال شهروندان و درخواست آنان برای ایجاد و ساخت بازارهای میوه و تره بار به دلیل اختلاف قیمت‌ها در سطح شهر تهران است. معاون خدمات شهری و محیط‌ زیست شهرداری تهران گفت: استقبال شهروندان و درخواست آنان برای ایجاد و ساخت بازارهای میوه و تره بار به دلیل اختلاف قیمت‌ها در سطح شهر تهران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، جلسه کمیته راهبری حوزه خدمات شهری با حضور داود گودرزی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، بختیاری زاده مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، ناصری‌سرای مدیر کل برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی معاونت خدمات شهری، عباس نژاد مدیر دفتر مرکزی حراست معاونت خدمات شهری، معاونین و اعضای هیات مدیره این سازمان با محوریت بررسی برنامه‌ها و اقدامات سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران برگزار شد.

در این جلسه داود گودرزی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران پس از استماع گزارشاتی در خصوص روند پیشرفت فیزیکی و ریالی، اقدامات، فعالیت‌ها و پروژه‌های پیش روی سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران از زحمات مدیران این سازمان تقدیر و تشکر کرد و گفت: سازمان میادین میوه و تره بار از مجموعه‌های موفق در دوره مدیریت شهری محسوب می‌شود که نقش بسیار مهمی در تنظیم بازار دارد؛ لذا استقبال شهروندان و درخواست آنان نیز مبنی بر ایجاد و ساخت بازار‌های میوه و تره بار با توجه به اختلاف قیمت‌ها در سطح شهر تهران بسیار بالاست، بنابراین باید برای رفاه حال شهروندان از حداکثر توان برای ایجاد و راه اندازی بازار‌های جدید در سطح شهر تهران استفاده کنید.

گودرزی با تاکید بر این که براساس منویات شهردار محترم تهران ساخت و راه اندازی ۱۰۰ بازار میوه و تره بار در سطح شهر تهران باید در دستور کار سازمان میادین میوه و تره بار قرار گیرد، گفت: اکنون ۳۹ میدان به بهره برداری رسیده است، اما باید با جدیت و تلاش مجدانه بازار‌های بیشتری احداث و راه اندازی شود. رفع و حل معارضات املاک، سامانه توزین، املاک بلااستفاده، سردخانه این سازمان، لزوم تعامل حداکثری با اتحادیه بارفروشان و... در دستور کار این سازمان قرار گیرد و زمانبندی دقیق مجموعه اقدامات، فعالیت‌ها و پروژه‌ها نیز تهیه و تدوین و ارائه شود.

وی بر بهسازی میادین میوه و تره بار، افزایش کیفیت محصولات و نیز طراحی و تهیه لباس متحدالشکل، ضرورت فرهنگ سازی در خصوص کاهش استفاده شهروندان از کیسه‌های پلاستیکی در راستای حفظ محیط زیست، ایجاد پارکینگ و نمازخانه در میادین و... تاکید کرد و گفت: فلسفه تمامی این اقدامات در راستای کسب رضایتمندی حداکثری شهروندان و خدمت به آنان است.

وی اضافه کرد: ظرفیت‌های شهرداری تهران در حوزه خدمات شهری بسیار بالاست؛ لذا از این فضا برای خدمات رسانی استفاده کنید و همواره در راستای تسهیل گری امور مردم حرکت کنید.

بختیاری زاده مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در این جلسه به ارائه توضیحاتی در خصوص برنامه‌ها و عملکرد این سازمان پرداخت و گفت: ۲۹۴ بازار فعال در مناطق ۲۲گانه داریم که از این تعداد ۴۳ درصد بازار‌های میوه و تره بار در نقاط شمالی تهران و ۵۷ درصد در مناطق جنوبی پایتخت واقع شده‌اند و از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۳۹ بازار میوه و تره بار نیز افتتاح شده است و عمدتا این بازار‌ها براساس معماری ایرانی- اسلامی ساخته می‌شوند.

وی در ادامه با بیان این که تا پایان سال ۱۲ بازار میوه و تره بار به بهره برداری خواهد رسید، گفت: ان‌شاءلله به همت همکارانم در این سازمان، پروژه‌های تخریب و نوسازی در میادین میوه و تره بار تا پایان امسال به انجام خواهد رسید.

در این جلسه گزارشاتی در خصوص پیشرفت ریالی و فیزیکی پروژه‌های در دستور کار این سازمان، آخرین وضعیت قرارداد‌ها و چگونگی اجرای پروژه‌های سرمایه‌ای سال ۱۴۰۳، جدول مقایسه‌ای کنترل پروژه‌های سازمان میادین در مجموعه حوزه خدمات شهری، روند پیشرفت پروژه‌های تملک دارای سرمایه ای، اهم اقدامات و فعالیت‌های این سازمان در احداث بازار‌های میوه و تره بار و روند پیشرفت فیزیکی، پیشرفت پروژه‌های مناسب سازی شده جهت استفاده معلولین و جانبازان، اماکن فروش غیرحضوری در سطح شهر تهران، چگونگی فروش این سازمان در اپلیکیشن شهرزاد، سامانه جامع مدیریت کنترل تردد و توزین بر بستر تکنولوژی در میدان مرکزی میوه و تره بار و... ارائه شد و در خصوص موارد فوق بحث و تبادل نظر شد.

ودرزی در پایان برای برون رفت از معضلات مطروحه سازمان میادین مشاور خود را با همکاری و همفکری اتحادیه، مکلف به اقدام جدی کرد.

انتهای پیام/