پس از حرفها و اعتراضات بسیار به تعطیلی برنامههای سابقا پرمخاطب تلویزیون و چهرههای شناخته شده و محبوبی که بین مردم طرفدارانی دارند، صدا و سیما به دنبال پاسخ به انتقادات است و تلاش میکند نشان دهد که هیچ تغییری رخ نداده است. این در حالی است که علی الظاهر در پشت پرده تلاش برای بازگرداندن برخی از چهرهها معروف و پیشتر مغضوب ادامه دارد.
سید محمدرضا خوشرو، مدیر شبکه نسیم با بیان اینکه بازگرداندن برخی چهرهها و بهره گرفتن از ظرفیتهای شناختهشده در سازمان صداوسیما اهمیت دارد، تصریح کرد: برنامه «مهمانی» یکی از ظرفیتهای خوب سازمان است که باید به آن توجه شود. حضور دوباره ایرج طهماسب و شخصیتهای عروسکی جدیدی که در کنار شخصیتهای قدیمی مجموعه «کلاهقرمزی» طرفداران زیادی داشت، اتفاق ارزشمندی را رقم زد و ما در نوروز امسال میزبان گروه تولید «مهمانی» بودیم.
خنداننده شو از دل برنامه خندوانه موفق بود؟
خوشرو گفت: «خنداننده شو» بخشی ساده در برنامه «خندوانه» بود که محورهای تحول را کاملاً در خود داشت. دعوت از هنرمندان فعال استانها در گروههای نمایشی و موسیقی برای به نمایش گذاشتن هنرشان از دریچه رسانه ملی در این مسابقه، یکی از نقاط قوت «خنداننده شو» بود که فضای تنفسی را برای هنرمندان ناشناخته مهیا میکرد و مبتنی بر نگاهی عدالتگسترانه بود. این برنامه که سه فصل خودش را گذراند، توانست از همهجای کشور جوانان عاشق بازی و دیده شدن را بهبهانه اجرای یک استندآپکمدی و خنداندن مردم، شناسایی کند و فرصتی جدی در اختیارعلاقهمندان طنز بگذارد.
مسابقه با اجرای فرزاد حسنی و کپی از منوچهر نوذری
این مدیر تلویزیون که نتیجه فعالیتهای رسانه ملی را موفق میداند گفت که «برمودا» نیز که اکنون فصل دوم آن درحال شکلگیری است و درباره اجرای «مسابقه بیسابقه» توسط فرزاد حسنی گفت: برنامه «مسابقه بیسابقه» با اجرای فرزاد حسنی، در مرحله پیشتولید و ساخت دکور است. این برنامه که شباهت به «مسابقه هفته» با اجرای منوچهر نوذری دارد، حتماً مورد توجه قرار خواهد گرفت.
ما هنرمندان را مشهور کردیم باز هم میتوانیم!
وی درباره حضور هنرمندان شناختهشده و چهرههای معروف در این شبکه اظهار کرد: ما فضا را برای حضور همه هنرمندان مهیا کردهایم. برخی از هنرمندان انتخاب کردهاند که در فضای شبکه خانگی کار کنند، برخی هم میخواهند فقط در سینما کار کنند. ما نیز تمرکزمان را روی کسانی گذاشتهایم که مایلاند با تلویزیون کار کنند و برنامهشان را بر اساس محورهای سند تحول روی آنتن ببرند. ما بر این باوریم که همانطور که هنرمندان شهره امروز روی آنتن صداوسیما حرفهای شدهاند، چهرههای تازهوارد نیز یک روزی مشهور میشوند و ما این فضا را آماده کردهایم.
او «خوشنمک» را برنامهای طنز فارغ از رویکرد سلبریتیمحور موجود در سایر برنامهها دانست و گفت: این برنامه با معرفی چهرههای مستعد، اما کمترشناختهشده، فضایی بکر و خلاقانه خلق کرد که نقش مهمی در معرفی افراد مستعد در سراسر کشور در این حوزه داشت.
بدون چهرههای معروف، هم برنامه پرمخاطب است
اودرباره حضور چهرهها در این شبکه تصریح کرد: پیش از این، شبکهها با آوردن مشاهیر به برنامهشان ضریب میدادند، اما اکنون قصد داریم این فضا را تغییر دهیم؛ چراکه ذائقه مردم متنوع شده است. تلاش این است که سرگرمیها هم متنوع شود. ما با تولید برنامه «خوشنمک» ثابت کردیم که میشود بدون چهرههای معروف، برنامهای پرمخاطب روی آنتن برد. تمرکز این برنامه روی افراد کمترشناختهشده و هنرمندانی از شهرهای مختلف بود. فضای شوخیای که این برنامه ترسیم کرد، با ذائقه مخاطب همراه بود و مسیری برای استعدادیابی در حوزه طنز برایمان ترسیم کرد.