به گزارش ایرنا، رسول میرباقری روز یکشنبه در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان افزود: این پلاک تاکنون موجب کندی در اجرای پروژه حلقه چهارم ترافیکی اصفهان شده بود.
وی ادامه داد: با آزادسازی این پلاک، اجرای پروژه حلقه چهارم ترافیکی اصفهان در منطقه خاتونآباد با سرعت در حال پیشروی است که امید میرود تا پایان سال شاهد راهاندازی حداقل مرحله نخست آن باشیم.
میرباقری خاطرنشان کرد: بسیاری از پروژههای عمرانی شهر به کندی پیش میرود که گذر کمر زرین یکی از آنهاست.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: قسمتهایی از پروژه حلقه ترافیکی شهر نیز بهدلیل مطالبات سازمان عمران شهرداری در بیشتر مناطق و بدهیهای موجود متوقف شده است.
میرباقری ادامه داد: اجرای پروژه های پایانه شهید محرابی، کلکتور(لوله خروج آب) چمران تا قلمستان و ایجاد خانه کودک در برخی مناطق از حداقل سرعت برخوردار است.
به گفته وی، فرایند تکمیل مرکز همایشهای بین المللی اصفهان قابل قبول نیست و سالنهای جانبی آن که بسیار مورد تاکید است، باید زودتر تکمیل شود.
میرباقری اضافه کرد: آسفالت معابر اصفهان معطل قیر است در صورتیکه اکنون فصل خوبی برای اجرای این عملیات عمرانی است.
وی تصریح کرد: یکی از پروژه هایی که این دوره تا حدودی توانسته رضایتمندی شهروندان را به همراه داشته باشد همین آسفالت معابر بوده که اکنون با کمبود قیر مواجه شده است.
رییس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان با ارائه یک تذکر گفت: صدور پروانه ساختمانی در ابتدای فعالیت این دوره از شورای شهر افزایش خوبی داشت اما اکنون روند صدور پروانه ساختمانی با کندی مواجه شده است و در برخی موارد ۱۰ روز یا ۲ هفته طول میکشد که نیاز به بررسی دارد.
به گزارش ایرنا، حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان موسوم به «حلقه طلایی» به طول ۷۸.۲ کیلومتر است که در کیلومتر صفر آن مجموعه پلهای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و در مسیر آن روستای خاتونآباد به سمت اتوبان فرودگاه قرار دارد.
مسیر این حلقه ترافیکی از مجموعه پلهای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز میشود و به سمت دولتآباد، محدوده خُورزوق و میدان استقلال پیش میرود و به انتهای خیابان آتشگاه نزدیک پل زندان، شهر ابریشم، جنوب سپاهانشهر و سپس به سمت اشکاوند و در نهایت به نقطه آغاز خود یعنی مجموعه پلهای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی میرسد.
عملیات اجرایی در کیلومتر صفر تا هشت آن در سالهای اخیر در دستور کار قرار گرفت و با اقدامات انجام شده، کیلومتر سه تا هفت آن مورد بهرهبرداری قرار گرفت و در زمان حاضر کیلومتر صفر تا سه آن در حال اجراست.
لزوم پیگیری اجرای طرح «ماندگان»
رییس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه خطاب به استاندار اصفهان گفت: مشکلات این خطه همچنان باقی مانده و برداشتهای بیرویه در بالادست و میاندست زایندهرود مساله مهمی است.
مجید نادرالاصلی افزود: انتقال آب ۷۰ میلیون متر مکعبی از حوضه زاینده رود به خارج استان، مسائلی را بههمراه داشته از جمله اینکه فضای سبز باغ شهر اصفهان را در چالش جدی بین حیات و مرگ قرار داده است.
رییس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی اصفهان تصریح کرد: مشکلات محیط زیستی، آلایندگیها و پراکنش ریزگردها از بستر رودخانه که تا تالاب گاوخونی ادامه دارد مساله دیگری است که نه تنها هنوز حل نشده بلکه بهصورت تصاعدی رو به افزایش است.
نادرالاصلی گفت: وضعیت امروز هوای شهر به گونهای است که نفس کشیدن برای مردم سخت شده است، کما اینکه در تابستان با قطع مکرر آب در بخشهای زیادی از اصفهان مواجه بودیم و اکنون با برنامه قطعی برق در زمستانی خشک روبهرو هستیم.
وی بیان داشت: مساله فرونشست بسیار جدی است و مدیریت شهری به نوبه خود به بررسی مسائل مربوط به آن پرداخته و پژوهش و راهکار نیز ارائه کرده است.
رییس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی اصفهان اضافه کرد: جاری بودن زایندهرود، راه جلوگیری از افزایش فرونشست است اما به ۲ پروژه مهم انتقال آب دریا و «ماندگان» باید توجه جدی و قاطعتر داشت و موانع، مشکلات و راهکارهای قانونی و اجرایی آن احصا و رصد شود.
وی تاکید کرد: از استاندار اصفهان درخواست داریم تدبیر حداکثری برای اراضی شرکت نفت که بهعنوان آورده دولت در دوران شهید جمهور تصویب و از وزارت نفت به نیرو و سازمان آب منطقه اصفهان باعنوان پروژه مولدساز برای اجرای طرح آبرسانی ماندگان واگذار شد، صورت گیرد.
طرح ماندگان برای آبرسانی از منابع جنوب استان اصفهان تعریف شده است.