به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مصطفی آذرکیش، معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش در نشست صمیمی وزیر آموزش و پرورش با کارکنان معاونت آموزش متوسطه با ارائه گزارشی از فعالیتهای معاونت آموزش متوسطه با بیان اینکه ۴۷ هزار مدرسه در دوره متوسطه فعال هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۱۷ هزار مدرسه در مناطق روستایی و ۳۰ هزار مدرسع در مناطق شهری هستند .
وی ادامه داد: ۸۲ درصد دانش آموزان این دوره در مدارس دولتی و ۱۸ درصد در مدارس غیر دولتی در حال تحصیل هستند.
آذرکیش بر توسعه عدالت آموزشی، ارتقا و افزایش مهارت آموزشی از که از مهترین تکالیف اسناد بالادستی است، اشاره کرد و گفت: در همین راستا ۳۱ برنامه به استانها ارسال و بر موارد فوق تأکید شده است .
معاون آموزش متوسطه به رویکرد جدید این معاونت در دوره کنونی اشاره کرد و افزود: یکی از فعالیتهای جدی در دوره کنونی ارتقای سطح تعامل درون و برون سازمانی است که در این زمینه در جهت پیادهسازی سند تحول بنیادین و نقشه راه به دنبال انعطاف پذیری برنامهها با مشارکت درون سیستمی هستیم تا تحول واقعی پدیدار شود .
به گفته وی، اگر طراحیها درست نباشد تلاشها در مرحله اجرا، بینتیحه خواهدبود .
معاون متوسطه به برگزاری جشنوارهها با رویکرد نوآورانه و نشاط آفرینی اشاره کرد و گفت: بنا شده است جشنوارهها و مسابقاتی با رویکرد شادی آفرینی و تحرک دانش آموزان در کف مدرسه اجرا شود.
آذرکیش بر استفاده از ظرفیت گروههای آموزشی تأکید کرد و افزود: ضرورت دارد تا بحث موظف بودن گروههای آموزشی در دستور کار قرار گیرد تا با ایجاد انگیزه از توانمندیهای معلمان خبره برخودار شویم.
وی توجه ویژه به نظرات کارشناسی و استفاده از ظرفیتهای آنان را ضروری قلمداد کرد و گفت: توانمندسازی کارکنان در تمام سطوح ملی، استانی و منطقهای در دستور کار است.
معاون آموزش متوسطه با اشاره به اینکه فعالیتهای گسترده با توجه به اثربخشی و تحول آفرینی مدنظر است، ادامه داد: برای انجام این مأموریتها و بخصوص در بخش اعتبارات کیفیت بخشی نیازمند حمایت وزارتخانه هستیم.
عضو شورای معاونان به پوشش تحصیلی براساس نشانگر ارزشیابی نظام آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: پوشش تحصیلی در دوره اول متوسطه ۸۹.۷ درصد است که این عدد طبق تکالیف باید به ۹۵ درصد برسد. در متوسطه دوم نيز پوشش تحصیلی ۷۹.۸ درصد است که باید به ۹۰ درصد برسد تا بدین وسیله با کاهش نرخ تارکان تحصیل و بازماندگان تحصیل مواجه شویم.