فرید پریش: رابینسون مککلان، مسئول موسیقی در کتابخانه و موزه مورگان در نیویورک، طی مرتبسازی مجموعه یادگاریها با کشفی شگفتانگیز روبهرو شد: یک تکه کاغذ کوچک با نتهای موسیقی و نام شوپن در بالای آن. پس از مشورت با چندین پژوهشگر، تأیید شد که این دستنوشته معتبر است. خاویر هرناندز، خبرنگار موسیقی کلاسیک، به بررسی داستان این کشف پرداخته و از پیانیست برجسته، لانگ لانگ، دعوت کرده است تا این نتها را بنوازد. مککلان در گفتوگویی با نیل ککسال، مجری برنامه As It Happens، بیان کرد که ابتدا محتاطانه به این کشف واکنش نشان داده است. او گفت: «در ابتدا محتاط بودم و به جای هیجانزدهشدن، رویکردی از نوع «گناهکار تا اثبات بیگناهی» داشتم». پس از بازگشت به خانه، او این نتها را روی پیانو اجرا کرد و در آن لحظه احساس کرد که شاید نخستین فرد در دوران معاصر است که به این قطعه از شوپن گوش میدهد. پس از همکاری با کارشناسان برای تأیید اصالت، موزه اعلام کرد که این اولین قطعه جدید کشفشده از شوپن است که در حدود ۲۰۰ سال پس از مرگ او بهدست آمده.
کولین بی. بیلی، مدیر موزه مورگان، اظهار کرد: «کشف اثری جدید از شوپن لحظهای هیجانانگیز برای مورگان و دنیای موسیقی است». این قطعه بهار امسال در زمان فهرستبندی اقلامی که موزه در سال ۲۰۱۹ دریافت کرده بود، کشف شد. نتها روی یک کارت کوچک زردرنگ با ابعاد حدود ۱۰ در ۱۲ سانتیمتر نوشته شده بودند و در بالای آن به زبان فرانسوی کلمه «والتز» و نام شوپن به چشم میخورد.
مککلان پس از کشف این اثر بلافاصله با جفری کالبرگ، معاون دانشکده هنر و ادبیات دانشگاه پنسیلوانیا و پژوهشگر شوپن، تماس گرفت. کالبرگ که سالها به مطالعه دستنوشتههای شوپن پرداخته، بلافاصله سبک نوشتاری نتها را شناسایی کرد. با این حال، موسیقی برای او کاملا جدید بود. پس از بازگشت به ایالات متحده، کالبرگ به موزه مورگان رفت تا این دستنوشته را از نزدیک بررسی کند و تحقیقات تأیید اصالت آن آغاز شد.
درحالیکه دستخط و کاغذ با دوره زمانی فعالیت شوپن مطابقت داشت، این احتمال که او خود این قطعه را ساخته باشد، همچنان موضوعی باز برای تفسیر است. کالبرگ معتقد است این قطعه به واسطه شروع توفانی و ناهنجار خود در میان آثار شوپن متمایز است. پیانیست لانگ لانگ این والتز را برای نیویورکتایمز ضبط کرد و بیان داشت که این موسیقی برای او تصویر زمستانهای سخت در روستاهای لهستان را تداعی میکند.