شناسهٔ خبر: 69706618 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

کاهش میزان تبلیغات شخصی‌سازی شده متا در اروپا

شرکت متا قصد دارد با قرار دادن گزینه‌ای برای کاربران اینستاگرام و فیسبوک در اروپا تبلیغات شخصی‌سازی شده را کاهش دهد. شرکت متا قصد دارد با قرار دادن گزینه‌ای برای کاربران اینستاگرام و فیسبوک در اروپا تبلیغات شخصی‌سازی شده را کاهش دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری برنا، شرکت متا پلتفرمز اعلام کرد که به زودی به کاربران اینستاگرام و فیس‌بوک در اروپا این امکان را خواهد داد که تبلیغات "کمتر شخصی‌شده" دریافت کنند. این اقدام به منظور پاسخگویی به نگرانی‌های فزاینده مقامات نظارتی اتحادیه اروپا اتخاذ شده است. این شرکت مستقر در کالیفرنیا گفت که این تغییرات را در پاسخ به درخواست‌های مقامات اتحادیه اروپا اجرایی خواهد کرد.

در هفته‌های آینده، کاربران اروپایی که از شبکه‌های اجتماعی این شرکت به صورت رایگان استفاده می‌کنند، می‌توانند تبلیغاتی مشاهده کنند که بر اساس "محتوا" یا همان محتوای دیده شده در یک جلسه خاص تنظیم شده باشد. این تبلیغات همچنین براساس عوامل دموگرافیک مانند سن، جنسیت و موقعیت مکانی کاربران هدف‌گذاری خواهند شد، و برخی از آنها نیز برای چند ثانیه غیرقابل رد کردن خواهند بود.

علاوه بر این، متا برنامه‌ریزی کرده است که قیمت اشتراک‌های بدون تبلیغ خود را برای کاربران اروپایی حدود ۴۰ درصد کاهش دهد.

این اقدام در راستای تلاش‌های مقامات اروپایی برای کاهش قدرت شرکت‌های فناوری بزرگ و فراهم کردن شرایط رقابتی برابر برای شرکت‌های کوچک‌تر انجام می‌شود، از جمله از طریق قانون بازار دیجیتال (DMA) که اوایل امسال اجرایی شد.  

یک سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا تأکید کرد: مدل جدید معرفی شده توسط متا تحت مسئولیت خود این شرکت است و هنوز تأیید یا توافقی از سوی کمیسیون ندارد. همچنین درباره تأثیرات احتمالی این تغییرات بر روند‌های عدم انطباق فعلی، اظهار نظر زودهنگام صورت نگرفته است. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که دادگاه عالی اروپا حکم داد که متا باید استفاده از داده‌های شخصی استخراج‌شده از فیس‌بوک برای تبلیغات هدفمند را محدود کند.

انتهای پیام/