شناسهٔ خبر: 69606448 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کلافگی مشترکان از تماس‌های صوتی تبلیغاتی

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیامی از تماس‌های صوتی گاه‌وبیگاه تبلیغاتی و عدم کارایی سامانه ۱۹۵ در غیرفعال‌سازی این تماس‌های مزاحم گلایه کرد.

صاحب‌خبر -


به گزارش سرویس شهروند خبرنگارخبرگزاری صدا وسیما، افزایش شکایت کاربران درباره تماس‌های گاه‌وبیگاه تبلیغاتی موجب شد مسئولان فکر چاره‌ای برای جلوگیری از این‌گونه مزاحمت‌ها کنند؛ بنابراین ۱۵ مهرماه امسال بر اساس مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی تماس تلفنی تبلیغاتی ممنوع شد. 

طبق این مقررات جدید دارندگان پروانه موظفند که «سامانه تشخیص تماس‌های محتوای صوتی ارزش افزوده تبلیغاتی مزاحم و ناخواسته» را راه‌اندازی و از راهیابی این گونه تماس‌ها در شبکه خود ممانعت کنند. همچنین مشترکین جهت ثبت شکایت از تماس‌های صوتی مزاحم و تبلیغاتی، می‌توانند شماره موردنظر را به سرشماره ۱۹۵ پیامک کنند تا پیگیری شود اما به گفته شهروند خبرنگار ما برای رسیدگی به این مشکل نه اپراتورها پاسخگو هستند نه اپراتورهای سامانه (۱۹۵).

متن پیام شهروند خبرنگار ما:
لطفا خبری برای تماس‌های تبلیغاتی و راه حلی براش تهیه فرمایید.
اپراتور‌ها که میگن از سمت ما نیست به ما مربوط نمیشه به ۱۹۵ بگید.  به ۱۹۵ میگن، میگن تک تک برامون ارسال کنید، اما من هربار این کار کردم، اون موسسه با شماره دیگه باهام تماس تبلیغاتی برقرار کردند یک شماره که نیست فقط اونو گزارش بدهیم.