شناسهٔ خبر: 6948558 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فانی در گردهمایی شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی:

دانش‌آموزان را برای حضور در صحنه انتخابات تشویق کنید

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات و دانش‌آموزان دبیرستانی که در سن رأی دادن هستند، گفت: دانش‌آموزان را به اصل حضور در صحنه انتخابات تشویق کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی سراسر کشور که امروز در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهار داشت: امسال، سال انتخابات است و تعدادی از دانش‌آموزان دبیرستانی در سنین رأی دادن هستند، بنده خواهشم این است که دانش‌آموزان را به اصل حضور در صحنه انتخابات تشویق کنیم و این موضوع جدا از بحث حزبی و جناحی است.

وی ادامه داد: ساحت تربیتی سیاسی و اجتماعی از جمله ساحت‌های 6 گانه تعلیم و تربیت است و دانش‌آموزان در دوره تحصیل باید به ابعاد تربیت سیاسی و اجتماعی بپردازند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزی که در مدرسه مشغول به تحصیل است، مدیریت آینده کشور را عهده‌دار است؛ بنابراین جا دارد در دوره تحصیل، دانش‌آموزان را با مباحثی مانند تعاملات اجتماعی، تحمل نظرات مختلف و مسئله‌یابی آشنا کنیم.

فانی با بیان اینکه تشکل‌های دانش‌آموزی می‌توانند در تربیت مدیران آینده کشور موثر باشند، افزود: ما در آموزش و پرورش باید تلاش کنیم که جذب حداکثری در بین دانش‌آموزان در تشکل‌های دانش‌آموزی داشته باشیم و هم‌اکنون 4 تشکل دانش‌‌آموزی رسمی در مدارس کشور فعالیت می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: تشکل‌های بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، جوانان هلال‌احمر و پیشتازان و فرزانگان می‌توانند بخشی از دانش‌آموزان را تحت پوشش خود قرار دهند.

وی بیان داشت: منابع کشور و زمان محدود است و ما باید از این 12 سال تحصیل استفاده کنیم و این در حالی است که تشکل‌های دانش‌آموزی بیشتر در دوره متوسطه اول و دوم شکل می‌گیرند که ما باید نسبت به افزایش هم‌افزایی آنها فکر کنیم.

فانی با بیان اینکه لازمه هم‌افزایی، همدلی و هم‌زبانی است، افزود: نتیجه همدلی و همزبانی نیز، افزایش بهره‌وری در سازمان و رسیدن بهتر به اهداف است و البته لازمه هم‌زبانی و همدلی، اعتماد متقابل است.

وی افزود: آموزش و پرورش به تنهایی قادر به تعلیم و تربیت بیش از 13 میلیون دانش‌آموز نیست و اگر آموزش و پرورش‌های دنیا نیز موفقند به این دلیل است که توانسته‌اند از تمام امکانات استفاده کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه توسعه مشارکت از جمله سیاست جدی وزارت آموزش و پرورش است، گفت: مشارکت جدی در آموزش و پرورش در تربیت دانش‌آموزانی پویا، پرسشگر، پژوهشگر، مؤمن و انقلابی موثر است.

وی، سیاست دیگر آموزش و پرورش را مدرسه محوری ذکر کرد و افزود: باید تمام خدمات را در مدرسه متمرکز کنیم و در مدرسه رفتار، افکار، بینش و تربیت دانش‌آموزان شکل می‌گیرد.

* کاهش دستورالعمل‌ها در آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در گذشته انواع بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها به دست مدیر مدرسه می‌رسید، گفت: در حال حاضر در راستای هم‌افزایی، حجم نامه‌ها و بخشنامه‌ها به مدارس کاهش یافته است که امیدواریم ادامه یابد.

وی تأکید کرد: مدرسه‌ای موفق است که فعالیت‌های درون مدرسه را بین تشکل‌ها به خوبی تقسیم کند و تشکل‌ها به جای مزاحمت برای یکدیگر، کمک‌ حال هم باشند.

انتهای پیام/

نظر شما