شناسهٔ خبر: 6945633 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رسایی در تذکر در صحن علنی:

نمایندگان مجلس بیدار شوید در حال دور خوردن هستیم!

نماینده مردم تهران در صحن علنی گفت: دولت نمی خواهد توافق نامه را به صورت لایحه به مجلس ارائه کند و نمایندگان مجلس بدانند که در حال دور خوردن هستیم چشمان خود را باز کنند و بیدار شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو» حمید رسایی نماینده مردم تهران در صحن علنی امروز مجلس در تذکری خطاب به هیئت رئیسه گفت: مطابق ماده 137 آیین نامه و ماده 11 دولت ملزم است کلیه توافق نامه ها را به صورت لایحه به مجلس ارائه دهد مثل لایحه ای که امروز در دستور کار صحن علنی قرار دارد.

 

وی در ادامه افزود: تبادل دو زندانی چیزی نیست البته مهم است مهمتر از این ها نیز وجود دارد.

 

رسایی در ادامه با اشاره به سخنان رئیس دولت گفت: رئیس دولت صراحتا می گوید نمی خواهد توافق نامه را به صورت لایحه به مجلس ارائه کند و این موضوع را من روز گذشته از انصاری معاون پارلمانی وی سوال کردم و ایشان بیان کردند که بنایی ندارند.

 

نماینده مردم تهران گفت: رئیس مجلس نیز در حال توجیح این اقدام نابه جای دولت است این در حالی است که باید دو هفته گذشته کمیسیون ویژه تشکیل می شد و با توجه به اینکه انتخاب اعضای کمیسیون ویژه در دستور کار مجلس چاپ شده است دیروز یا امروز باید این اتفاق می افتاد و طبق دستور کمیسیون ویژه امروز باید تعیین می شدند اما به نظرم قصدی برای تعیین کمیسیون ویژه وجود ندارد.

 

رسایی در ادامه خطاب به نمایندگان مجلس گفت: نمایندگان محترم در حال دور خوردن هستیم چشمان خود را باز کنید بیدار شوید.

 

ابوترابی فرد که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت خطاب به رسایی گفت: شما برای بیان مخالفت خود ثبت نام کرده بودید تذکر شما به جا نبوده است و در دستور نیز تعیین انتخاب اعضای کمیسیون ویژه چاپ نشده است.

 

رسایی با صدای بلند گفت: چاپ شده

 

رسایی در ادامه بیان داشت: جلسات شورای عالی امنیت ملی دو سه هفته یک بار برگزار می شد و رئیس جمهور در آن حضور داشت و شرکت می کرد امروز جلسات یک روز در میان تشکیل می شود.

رسایی در ادامه تصریح کرد: رئیس محترم مجلس توافق نامه را با قرارداد 598 مقایسه می کند در حالی که آنجا بحث صلح و جنگ بود.

 

ابوترابی فرد خطاب به رسایی بیان داشت: رئیس مجلس اظهارنظر خود را در خصوص ارائه لایحه توافق نامه از سوی دولت به مجلس اظهارنظر کردند و اینکه این توافق را با قرارداد 598 تشبیه می کنند اظهارنظر خودشان است و توافق نامه باید به صورت لایحه به مجلس ارائه شود و رئیس مجلس در این زمینه توضیح داده است.

 

وی در ادامه افزود: قطعا توافق نامه در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت و انتخاب اعضای کمیسیون ویژه چاپ شده است ولی قطعا مشخص نشده است که امروز باید این کار صورت می گرفت در دستور آمده تا هر وقت نیاز شد اعضا انتخاب شوند.

نظر شما