شناسهٔ خبر: 69286265 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

افزایش قربانیان کشتار صهیونیست‌ها در بعلبک/ اعلام خسارات به مرکز بهداشت اسلامی در لبنان

رویا معصومی

در آخرین جنایت صهیونیست‌ها در شهر بعلبک در شرق لبنان ۱۵ تن شهید و زخمی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دفاع مدنی لبنان اعلام کرد بر اثر حمله رژیم صهیونیستی به شهر بعلبک در منطقه البقاع در شرق لبنان، ۶ تن شهید و ۱۰ تن دیگر زخمی شدند.

در نتیجه حمله صهیونیست‌ها به خانه عثمان در محله نبی انعام در شهر بعلبک فرزندان آنها از جمله علی حسین عثمان، حسین و حسن عبده عثمان و از زنان، نادین، امیره و فاطمه عثمان به شهادت رسیدند.

خبرگزاری رسمی لبنان گزارش کرد رژیم صهیونیستی شهرک «سجد» را در جنوب لبنان نیز هدف قرار داد.

منابع لبنانی اعلام کردند: چهار حمله هوایی توسط دشمن اسرائیلی به شهرک البازوریه در جنوب لبنان رخ داد.

در عین حال به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شهرهای صدیقین و یاطر حمله کردند، در حالی که پهپادها شهر المالکیه در جنوب لبنان را هدف قرار دادند.

خبرگزاری ملی لبنان همچنین گزارش داد که رژیم اشغالگر صهیونیستی در مجاورت ساختمان شهرداری انصار در جنوب لبنان حمله هوایی انجام داد.

همچنین خبرنگار المیادین در منطقه البقاع گفت یک فرد سوری در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان به شهادت رسیده است.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان گزارش کرد وزنه درگیری مستقیم بین مقاومت و نیروهای اشغالگر دوباره به سمت شهرک «عیتا الشعب» کشیده شده است. این نبرد، نبرد ارتفاعات و دره‌ها است، نه جنگ شهرک‌ها.

همچنین خضر الحاج علی مسؤول «سازمان بهداشت اسلامی» گفت: از سوم شهریورماه گذشته تاکنون ۱۵ امدادگر شهید، ۴۰ نفر مجروح و ۱۶ مرکز و ۵۵ آمبولانس و خودروی آتش نشانی هدف قرار گرفته‌اند.

خبرگزاری ملی همچنین به نقل از این مقام لبنانی گزارش داد: تهاجم هوایی به شهرک انصار و هدف قرار دادن مرکز امدادرسانان سازمان بهداشت اسلامی در این شهر با تعدادی موشک هدایت شونده منجر به مجروح شدن تعدادی از امدادگران سازمان مذکور شد. این حمله به مرکز و تعدادی خودرو و خودروهای آمبولانس و دفاع مدنی و یک بولدوزر سازمان بهداشت اسلامی خسارات زیادی وارد کرد.

خضر الحاج علی، مسؤول دفاع مدنی در منطقه دوم جبل عامل، با تایید اینکه «هر چقدر هم که قربانیان بیشتر شود یا تهاجم شدید باشد، به جهاد بشردوستانه خود ادامه خواهیم داد» افزود: «طرف‌های امدادرسان که وظیفه خود را انجام می‌دهند امروز در معرض تجاوز قرار گرفته‌اند، آنها نمایندگان رسمی همه سازمان‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر و امدادگران شده‌اند.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما می‌مانیم و به ارائه خدمات ادامه می‌دهیم و این توانایی را داریم که در میادین جنوب حضور بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام

نظر شما