شناسهٔ خبر: 6927307 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تصويب لايحه الحاق ايران به پروتکل ريشه کني تجارت غيرقانوني محصولات دخاني

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / علمی و فرهنگی 1394/05/18
معاون بهداشت وزیر بهداشت، الحاق ایران به پروتکل ریشه کنی تجارت غیرقانونی محصولات دخانی را موجب کاهش قاچاق و ارتقای سلامت جامعه با کاهش مصرف دخانیات دانست.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دکتر سیاری ضمن قدردانی از نمایندگان مجلس در پی تصویب لایحه الحاق ایران به پروتکل ریشه کنی تجارت غیرقانونی محصولات دخانی گفت: این لایحه یکی از اهداف وزارت بهداشت برای کاهش مصرف دخانیات و یکی از راهکارهای افزایش قیمت مواد دخانی است.
وی افزود: پیش از این در برابر افزایش قیمت دخانیات در کشور مقاومت می شد و علت مقاومت را هم رابطه افزایش قیمت با افزایش قاچاق عنوان می کردند در حالی که این پروتکل باعث می شود با افزایش قیمت دخانیات، قاچاق آن افزایش نیابد.
معاون بهداشت گفت: لایحه الحاق ایران به پروتکل ریشه کنی تجارت غیرقانونی محصولات دخانی موجب می شود با تجارت غیرقانونی محصولات دخانی در کشور مبارزه شود و واردکنندگان این گونه کالاها ناچار به ورود قانونی محصولات خود از طریق پرداخت تعرفه گمرکی باشند.
سیاری افزود: از دیگر مزایای این پروتکل جلوگیری از ورود کالای بی کیفیت و معرفی کالای شناسنامه داری است که به صورت قانونی وارد کشور می شود و قابل رصد و پیگیری است.

نظر شما