شناسهٔ خبر: 6922805 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با تصویب مجلس؛

ایران به پروتکل ریشه کنی تجارت غیرقانونی محصولات دخانی ملحق می شود

تهران - ایرنا - نمایندگان مجلس شورای اسلامی با الحاق ایران به پروتکل ریشه کنی تجارت غیرقانونی محصولات دخانی موافقت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس به بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پروتکل ریشه کنی تجارت غیرقانونی محصولات دخانی پرداختند و آن را تصویب کردند.
نمایندگان مجلس با 126 رای موافق، 2 رای مخالف و 7 رای ممتنع از مجموع 227 نماینده حاضر به کلیات این لایحه رای مثبت دادند. همچنین مجلسی ها با 144 رای موافق، 3 رای مخالف و 5 رای ممتنع جزییات ماده واحده آن را از مجموع 228 نماینده حاضر در جلسه تصویب کردند.
نمایندگان در ماده واحده این لایحه به دولت جمهوری اسلامی ایران اجازه دادند به پروتکل ریشه کنی تجارت غیرقانونی محصولات دخانی مشتمل بر 47 ماده ملحق شود و اسناد الحاقی را نزد امین اسناد تودیع کند.
با تصویب مجلس در تبصره یک این لایحه، تعیین و تغییر دستگاه اجرایی طرف عضویت و مقام صلاحیت دار موضوع پروتکل برعهده دولت است.
در تبصره 2 نیز نمایندگان مجلس مصوب کردند: دستگاه اجرایی مزبور موظف است راهبردهای ملی، جامع و همه جانبه و در صورت لزوم پیش نویس لوایح و مقررات لازم را با هماهنگی سایر دستگاه های اجرایی ذیربط برای تحقق اهداف پروتکل تنظیم و آن را برای تصویب به مراجع ذیربط تقدیم کند.
همچنین در تبصره 3 این ماده مجلسی ها مقرر کردند: رعایت اصول 139 و 77 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای هر گونه اصلاح پروتکل یا پیوست های آن در اجرای مواد 37، 38 و 39 پروتکل، الزامی است.
سیام**9103**9132**1336

نظر شما