شناسهٔ خبر: 69268027 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: زبان هنر از ابزارهای مهم برای معرفی روز ملی مازندران است

ساری - ایرنا - استاندار مازندران گفت: زبان هنر از ابزارهای مهم معرفی فرهنگ غنی ایران است که باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن برای معرفی روز ملی مازندران نیز استفاده کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف نوری امروز یکشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری روز مازندران در ساری اظهار کرد: همه تلاش ها باید به سمتی باشد که جریان شکل گیری روز مازندران با زبان جدید برای مردم تشریح شود.

وی گفت: این مهم برای نسل جوان بازگویی شود که مردم مازندران چگونه در سال ۲۵۱ هجری قمری موفق به تشکیل یک حکومت علوی شدند.

استاندار مازندران با اشاره به این مطلب که در آن مقطع از تاریخ، مازندران با مرکز تشیع فاصله داشت، اظهار کرد: اما این دوری مسافت سبب نشد که مردم این خطه از شمال از مفاهیم اصیل تشیع دور بمانند.

نوری تاکید کرد: روایت گری برای جوانان با زبان های موثر به مراتب اثر بخش تر خواهد بود و در برنامه های روز مازندران این مهم مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان این که دانشگاه ها کنفرانس های علمی خوبی برای روز مازندران برگزار خواهند کرد، گفت: همه این تلاش ها برای آن است تا چگونگی شکل گیری روز مازندران و اهمیت ان برای مردم و نسل جوان تشریح شود.

استاندار: زبان هنر از ابزارهای مهم برای معرفی روز ملی مازندران است

به گزارش ایرنا، روز ۱۴ آبان با پیگیری چند ساله مسئولان و فعالان فرهنگی مازندران و به پیشنهاد وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه ۸۶۴ مورخ ۳۱ خرداد سال ۱۴۰۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد و در تقویم رسمی کشور قرار گرفت.

دلیل انتخاب این روز به عنوان روز مازندران، بیعت مردم مازندران با حسن‌ابن زید علوی و تشکیل حکومت شیعی در مازندران در ۱۴ آبان سال ۲۴۳ شمسی مطابق با عید سعید فطر سال ۲۵۰هجری قمری است.

نظر شما