شناسهٔ خبر: 6925516 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

عليزاده طباطبايي:

«مهدي هاشمي» امروز به زندان اوين مي رود

مهدي هاشمي براي تحمل ۱۰ سال حبس تا ساعاتي ديگر به زندان اوين مي رود.

صاحب‌خبر -
مهدي هاشمي براي تحمل ۱۰ سال حبس تا ساعاتي ديگر به زندان اوين مي رود.

محمود عليزاده طباطبايي در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: از آنجا که تقاضاي اعاده دادرسي را پس گرفته ايم، مهدي هاشمي براي اجراي حکم امروز به زندان اوين مي رود.

به گفته معاون اول قوه قضائيه مهدي هاشمي داراي جرايمي نظير اختلاس، ارتشاء و مسائل امنيتي است که هر سه حکم با رعايت ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامي توسط دادگاه تجديدنظر تائيد و ابلاغ شده است.

محسني‎اژه‎اي با بيان اينکه مهدي هاشمي در کيفرخواست ۱۲ اتهام داشت که دادگاه بدوي آنها را ادغام کرد، افزود: مهدي هاشمي اتهامات ديگري در کيفرخواست داشت‌ که برخي از اتهامات را دادگاه بدوي با هم ادغام کرد و اعلام کردند درست است که عناوين جرايم مختلف است اما يک فعل و يک جرم نيست لذا برخي اتهامات ايشان ادغام و از برخي تبرئه شدند.

معاون اول قوه قضائيه گفت: مهدي هاشمي در خصوص جاسوسي تبرئه شد اما برخي مسائل امنيتي مانند اختلاس و ارتشاء را دادگاه بدوي حکم داد و دادگاه تجديدنظر نيز با رعايت ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامي تائيد کرد.

محسني‎اژه‎اي افزود: در مورد اختلاس طبق قانون اگر چنانچه توأم با جعل باشد مجازات بين هفت تا ۱۰ سال است اگر بدون جعل باشد بين پنج تا ۱۰ سال خواهد بود طبق ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامي حاکم موظف است که ۱۰ سال را بدهد. در مورد رشوه هم طبق قانون اگر کسي از مبلغي بالاتر رشوه گرفته باشد از پنج تا ۱۰ سال مجازات مي‎شود که بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامي ۱۰ سال در نظر گرفته مي‎شود، مسائل امنيتي نيز بين دو سال تا پنج سال است که طبق اين ماده قانوني بايد اکثريت مجازات درنظر گرفته شود.

محسني‎اژه‎اي اظهار کرد: حکم مهدي هاشمي در مقام اجرا يکي از اينها که بالاتر است اجرا مي‎شود يعني عملا ۱۰ سال اجرا خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما