شناسهٔ خبر: 69228772 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

افزایش ۲۵ درصدی کشت «کلزا» در مزارع کرمانشاه

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از افزایش حدود ۲۵ درصدی کشت کلزا در مزارع استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، فرهاد شریفی با اشاره به استقبال کشاورزان کرمانشاه از کشت کلزا در سال زراعی جدید، اظهار کرد: تاکنون حدود پنج هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت کلزا رفته که با توجه به ادامه‌دار بودن کشت کلزا در مناطق گرمسیر استان احتمالا این سطح افزایش پیدا خواهد کرد.

شریفی با بیان اینکه امسال افزایش حدود ۲۵ درصدی کشت کلزا را در استان شاهد بوده‌ایم، گفت: توسعه کشت کلزا در استان با هدف نزدیک شدن به خودکفایی در تولید دانه‌های روغنی در برنامه استان قرار گرفته است، چون با توجه به وابستگی بیش از ۹۰ درصدی کشور به واردات دانه‌های روغنی باید برای توسعه این نوع کشت‌ها برنامه‌ریزی کنیم. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه کشت کلزا یکی از بهترین کشت‌ها در تناوب با گندم است، افزود: کشت کلزا می‌تواند در بهبود عملکرد مزارع گندم در سال بعد نقش داشته باشد.

شریفی تاکید کرد: کشت کلزا به دلیل نیاز آبی کم، یکی از کشت‌های متناسب با اقلیم استان است که توصیه می‌شود کشاورزان حتما برای کشت آن در مزارع خود برنامه‌ریزی کنند.

وی با اشاره به روند افزایشی سطح زیر کشت کلزا در استان در یکی دو سال اخیر، افزود: سال زراعی گذشته چهار هزار هکتار کلزا در مزارع استان کرمانشاه کشت شده بود و در نهایت بیش از ۸۳۰۰  تن کلزا در استان برداشت شد.

شریفی یادآور شد: در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ نیز در مجموع ۲۰۷۷ هکتار کلزا در مزارع استان کرمانشاه کشت شده بود که در نهایت ۴۵۱۳ تن محصول برداشت شد.

شریفی افزود: در همه شهرستان‌های استان کرمانشاه بجز شهرستان پاوه کم و بیش کشت کلزا انجام می‌شود.

شریفی با بیان اینکه کشت کلزا در مناطق معتدل و سرد به اتمام رسیده، گفت: از هفته آینده کشت کلزا در مناطق گرمسیر استان به مدت حدود یک ماه انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما