شناسهٔ خبر: 69048194 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۵۲ هزارمتر مربع از معابر روستاهای تایباد آسفالت شد

تایباد- ایرنا- بخشدار مرکزی تایباد گفت: ۵۲ هزار متر مربع از معابر اصلی روستاهای بخش مرکزی این شهرستان، در راستای نهضت خدمت‌رسانی به ساکنان مناطق محروم و مرزی آسفالت شد.

صاحب‌خبر -

یحیی براتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال تاکنون معابر اصلی و فرعی روستاهای «رهنه، آبقه، پشته، حاجی آباد، کشکک و قلعه نو آبقه» در شهرستان تایباد آسفالت شده است.

وی ادامه داد: برای انجام عملیات فنی جدول گذاری، زیرسازی و آسفالت در روستاهای مذکور افزون بر ۱۹۱ میلیارد ریال هزینه شد.

بخشدار مرکزی تایباد بیان کرد: ۱۰۰ درصد آسفالت اجرا شده در روستاهای یاد شده از محل اعتبارات دولتی و قیر تهاتری دولت تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه سهمیه قیر شهرستان تایباد در سال جاری هزار و ۲۲۵ تن بود، بیان کرد: آسفالت معابر روستایی تایباد در نیمه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه پارسال، ۲۰ درصد افزایش داشته است.

براتی بیان کرد: همچنین در چارچوب نهضت آسفالت کردن روستاهای بخش مرکزی تایباد، اکنون ۱۲۰ هزار متر مربع از سطح معابر اصلی و فرعی ساکنان مناطق مرزی در قالب ۱۵ روستا آماده آسفالت بوده که ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی با اشاره به اینکه آسفالت جاده های برخی از روستاهای این شهرستان فرسوده است، اضافه کرد: روکش آسفالت محور اصلی روستای کرات به سمت روستاهای «پشته و فرزنه» به طول ۳۲ کیلومتر در اولویت قرار دارد.

بخش مرکزی تایباد متشکل از ۲ شهر تایباد و کاریز با ۲۲ روستا، افزون بر ۱۱۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۳۰ هزار نفر از آنها در روستاها سکونت دارند.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد متشکل از ۲ بخش مرکزی و میان ولایت در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

نظر شما