شناسهٔ خبر: 69051107 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۲ درصد از ناوگان سنگین خراسان‌رضوی در آزمون معاینه فنی رد شدند

مشهد-ایرنا- معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی گفت: نزدیک به ۱۲ درصد از ناوگان اتوبوس، مینی‌بوس و ناوگان باری جاده‌ای استان، در آزمون معاینه فنی ناوگان سنگین در نیمه اول امسال مردود شدند.

صاحب‌خبر -

رضا صحراگرد روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در نیمه اول امسال ۷۸ هزار و ۹۰۲ آزمون معاینه فنی ناوگان سنگین در استان خراسان رضوی انجام شده است.
وی گفت: بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه ها از این تعداد نزدیک ۸۸ درصد از آزمون ها صلاحیت فنی ناوگان تایید شده و معاینه فنی ۹ هزار و ۴۹۲ مورد معادل ۱۲ درصد، مردود اعلام شده است.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی بیان کرد: این استان با دارا بودن ۱۵ مرکز معاینه فنی فعال، بالاترین تعداد مراکز معاینه فنی در کشور را دارد که شهرستان مشهد پنج مرکز، نیشابور و گناباد هر کدام ۲ مرکز، تربت حیدریه، گناباد، خواف، کاشمر، سبزوار و قوچان هر کدام دارای یک مرکز فعال معاینه فنی است.
وی گفت: با عنایت به تردد بالای ناوگان حمل و نقل سنگین عمومی باری و مسافر در جاده های خراسان رضوی، این استان در رتبه نخست تردد مسافر و رتبه چهارم حمل و نقل جاده ای کالا و همچنین وجود چهار پایانه مرزی فعال در استان، افزایش تعداد مراکز معاینه فنی دور از انتظار نیست.
صحراگرد خاطر نشان کرد: با توجه به قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار چهار مجوز جهت احداث مرکز معاینه فنی سنگین از جانب سرمایه‌گذار در شهرستانهای تربت حیدریه، فریمان، جوین و گلبهار در دست پیگیری است و پیش بینی می شود با توجه به اقدامات انجام شده دستکم ۲ مرکز تا پایان سال به بهره برداری برسد.

به گزارش ایرنا؛ مطابق آمار راهداری از صدور کارت هوشمند ناوگان جاده ای، ۳۵ هزار ناوگان باری جاده ای و ۶ هزار ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای شامل اتوبوس، مینی بوس و خودروهای سواری کرایه در جاده های خراسان رضوی تردد دارند که از این تعداد هزار و ۵۵۳ دستگاه اتوبوس برون شهری است.

خودروهای سنگین به تناسب سال تولید هر سه ماه تا ۶ ماه باید تاییدیه معاینه فنی دریافت کنند.

نظر شما