شناسهٔ خبر: 69028360 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان اردبیل: نظارت دقیق بر فضای مجازی به عنوان بستر و خاستگاه آسیب‌های اجتماعی یک ضرورت است

جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اردبیل با موضوع بررسی طرح نماد با حضور مسئولین قضایی استان و جمعی از مدیران و مسئولان استانی متولی امر در دادگستری استان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین حسین کثیرلو در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اردبیل هفته نیروی انتظامی را به سبزپوشان پر افتخار و مقتدر که تامین‌کننده امنیت و آرامش برای جامعه هستند تبریک گفت.

وی در ادامه در خصوص نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (طرح  نماد)، اظهار کرد: ۳ مؤلفه مهم در این طرح؛ خانواده‌ها، معلّمین و دانش‌آموزان هستند که هر کدام دارای نقش مهمّی در پیشبرد موفقیت‌آمیز این برنامه دارند که نیازمند تبیین و تشریح  وظایف، مسئولیّت‌ها و انتظارات از این مولفه‌ها است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با بیان هدف طرح نماد که مهمترین بخش آن شناسایی به موقع و زود هنگام دانش‌آموزان دارای مشکل است، تصریح کرد: در این خصوص مهمترین راهکار، معرفی نماینده تام‌الاختیار به منظور ورود جدی به مشکل در صورت بروز است که بتواند با کمترین هدررفت زمان اقدامات تأثیر گذار داشته باشد.

وی افزود: در صورت عملیاتی شدن این پیشنهاد همه دستگاه‌ها با محوریت اقدام از سوی آموزش و پرورش به وظایف ذاتی و  قانونی خود به طور جامع عمل می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کثیرلو در ادامه با بیان اهمیت فضای مجازی گفت: متأسفانه بیشترین خاستگاه آسیب‌های اجتماعی از فضای مجازی است و این بستری برای فعالیت دشمنان است که با تولیدات خود همواره برای گمراهی جوانان و نوجوانان استفاده می‌کنند؛ لذا مهمترین روش مقابله‌ای، رصد و نظارت مستمر بر این فضا و اطلاع‌رسانی و آگاهی‌دهی به جوانان و نوجوانان و نیز خانواده‌ها از تبعات سوء فضای مجازی از طریق رسانه‌ها از جمله رسانه ملی است.

در این جلسه اعضای حاضر نیز گزارشی از اقدامات و عملکرد دستگاه متبوع در خصوص اجرای طرح نماد در استان ارائه کردند.

انتهای پیام/

نظر شما