شناسهٔ خبر: 69025186 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نظارت جدی فضای مجازی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ضروری است

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: نظارت جدی و دقیق فضای مجازی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ضروری است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان با محوریت بررسی طرح نماد با حضور مسئولان قضایی استان اردبیل، هفته نیروی انتظامی را به سبزپوشان پرافتخار و مقتدر که تأمین‌کننده امنیت و آرامش برای جامعه هستند، تبریک گفت.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل در مورد «نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (طرح نماد)» افزود: سه مؤلفه مهم در این طرح خانواده‌ها، معلمان و دانش‌آموزان هستند که هر کدام دارای نقش مهمی در پیشبرد موفقیت‌آمیز این برنامه دارند که نیازمند تبیین و تشریح وظایف، مسئولیت‌ها و انتظارات از این مولفه‌ها است.
او با بیان هدف «طرح نماد» که مهمترین بخش آن شناسایی به موقع و زود هنگام دانش‌آموزان دارای مشکل است، تصریح کرد: در این زمینه مهمترین راهکار معرفی نماینده تام‌الاختیار به منظور ورود جدی به مشکل در صورت بروز است که بتواند با کمترین هدررفت زمان اقدامات تأثیرگذار داشته باشد.
کثیرلو گفت: در صورت عملیاتی شدن این پیشنهاد، همه دستگاه‌ها با محوریت اقدام از سوی آموزش و پرورش به وظایف ذاتی و قانونی خود به طور جامع عمل می‌کنند.
او با بیان اهمیت فضای مجازی افزود: متأسفانه بیشترین خاستگاه آسیب‌های اجتماعی از فضای مجازی است و این بستری برای فعالیت دشمنان است که با تولیدات خود همواره برای گمراهی جوانان و نوجوانان استفاده می‌کنند.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: مهمترین روش مقابله‌ای رصد و نظارت مستمر بر این فضا، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌دهی به جوانان و نوجوانان و نیز خانواده‌ها از تبعات سوء فضای مجازی از طریق رسانه‌ها از جمله رسانه ملی است.

نظر شما