شناسهٔ خبر: 6902809 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه افکار | لینک خبر

والیبال قهرمانی آسیا؛

تیم ملی ب والیبال به دیدار نهایی راه یافت

افکارپرس:تیم ملی ب والیبال ایران در مرحله نیمه نهایی هجدهمین دوره رقابت های قهرمانی آسیا برابر چین به پیروزی رسید و به دیدار نهایی راه یافت.

صاحب‌خبر -

مرحله نیمه نهایی هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا امروز جمعه با چهار دیدار در گروه هشت تیم برتر پیگیری شد.
تیم ملی ب والیبال ایران در آخرین مسابقه این مرحله به مصاف چین رفت و سه بر دو به پیروزی رسید.
شاگردان پیمان اکبری سرمربی تیم ملی ب در ست های اول و دوم 25 بر 21 و 25 بر 20 مغلوب چین شدند اما از ست سوم ورق برگشت و بازیکنان ایران در سه ست متوالی با امتیازهای 25 بر 9، 25 بر 19 و 16 بر 14 برابر تیم بدون شکست این رقابت ها پیروز شدند.
تیم ملی والیبال چین تا قبل از این دیدار با شش پیروزی متوالی برابر تیم های سریلانکا، ژاپن، بحرین، استرالیا، قطر و تایلند تیم بدون شکست این رقابت ها بود اما در برابر ملی پوشان ب ایران نخستین شکست خود را تجربه کرد و دیدار نهایی را از دست داد.
حمزه زرینی، مصطفی شریفات، محمد طاهر وادی، علی حسین، فرهاد پیروت پور، پوریا فیاضی و مهدی غلامی ترکیب آغاز کننده برای تیم ملی ب والیبال ایران برابر چین بودند.
نصراله سجادی معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان، رییس، نایب رییس و دبیرکل فدراسیون والیبال، اسلوبودان کواچ و دیگر اعضای کادر فنی تیم ملی و تعداد زیادی از مربیان و کارشناسان والیبال نیز از جمله تماشاگران این مسابقه هستند.
بیش از چهار هزار تماشاگر نیز این مسابقه را در سالن 12 هزار نفری نظاره گر بودند تا رکورد حضور در این رقابت ها نیز شکسته شود. حدود 100 تماشاگر چینی نیز در این سالن حضور داشتند.
مرحله نهایی هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا فردا شنبه پیگیری خواهد شد که تیم های ایران و ژاپن برای کسب عنوان قهرمانی به مصاف یکدیگر می روند و چین نیز در دیدار رده بندی به مصاف قطر خواهد رفت.
همچنین تیم های استرالیا و چین تایپه برای عنوان پنجم به مصاف هم می روند و کره جنوبی نیز مقابل تایلند برای کسب رتبه هفتمی صف آرایی خواهد رفت.
تیم ملی والیبال قزاقستان در دیدار همزمان با مسابقه ایران و چین مقابل پاکستان به پیروزی رسید و نهم شد. قزاق ها با ارائه یک بازی منطقی و با از کار انداختن دریافت این تیم، با نتیجه 3 بر صفر پیروزی میدان شدند.
تیم ملی والیبال قزاقستان در این بازی نسبت به سایر مسابقات خود اشتباه کمتری داشت و در سه ست متوالی با نتایج 25 بر 22، 25 بر 18 و 25بر22 بازی را به سود خود پایان داده و رتبه نهم جدول هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا را از آن خود کرد.
پاکستان هم با این نتیجه در جایگاه دهم جدول این رقابت ها قرار گرفت.
هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا فردا شنبه به پایان می رسد.

نظر شما