شناسهٔ خبر: 68521968 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

قهرمانی در یورو مثل قهرمانی در جام جهانی است!

رونالدو: من از قهرمانی‌ها انگیزه نمی‌گیرم!

کریستیانو رونالدو در مصاحبه پس از بازی پرتغال برابر کرواسی، درباره رسیدن به رکورد ۹۰۰ گل و انگیزه‌هایش صحبت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، کریستیانو رونالدو پس از به ثمر رساندن گل در دیدار مقابل کرواسی به آمار ۹۰۰ گل رسمی در دنیای فوتبال رسید. یکی از شگفت‌انگیزترین آمارهای تاریخ فوتبال که نشان می‌دهد این بازیکن چه کار بزرگی در فوتبال انجام داده است.

رونالدو که با این گل تاریخی، جایگاه خود به عنوان یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال را بیش از پیش تثبیت کرد، بعد از بازی در مصاحبه‌ای احساسی از ارزش و اهمیت این دستاورد صحبت کرد.

گل شماره ۹۰۰؟
این یک گل احساسی برای من بود. عددی گرد و مهم. شاید به نظر آسان بیاید، اما اینطور نیست. این موفقیت نتیجه سخت‌کوشی روزانه، مداومت و آمادگی فراوان است. من ۳۹ سال و نیم سن دارم و باید خیلی متمرکز باشم تا همه چیز به خوبی پیش برود. این موضوع نیاز به فداکاری زیادی دارد. به همین دلیل، وقتی این رکوردها اتفاق می‌افتند، احساساتی می‌شوم چون ارزش کاری را که انجام می‌دهم، می‌دانم. بدون هم‌تیمی‌هایم این کار غیرممکن بود. به تیم تبریک می‌گویم. پس از اتفاقات در یورو، مهم بود که یک پاسخ خوب بدهیم و این همان چیزی بود که اتفاق افتاد. ما خوب بازی کردیم، کرواسی تیم بسیار خوبی است و آنها به خوبی جنگیدند و این یک نمایش عالی بود.»

2077488

عملکرد فردی؟
در این بازی احساس آزادی بیشتری نسبت به معمول داشتم. ما کمی متفاوت از مسابقات اروپایی بازی کردیم. تغییرات زیادی انجام دادیم و بازیکنان آزادی بیشتری در زمین داشتند و وقتی این اتفاق می‌افتد، برای من بهتر است، صادقانه بگویم. احساس بهتری دارم، بیشتر در بازی دخیل هستم و می‌توانم از بازی لذت بیشتری ببرم. نه اینکه در مسابقات اروپایی لذت نمی‌بردم. من دوست دارم بازیکنی آزاد باشم و برای هم‌تیمی‌هایم فضا باز کنم. تیم خیلی خوب بازی کرد. تصادفی نیست که دالوت، یک مدافع، جلو آمد و گل زد. این خیلی چیزها را درباره تحرک تیم می‌گوید. از این بابت خوشحالم و برای زدن نهصدمین گلم نیز خوشحالم.»

دستاوردهای تیمی و انگیزه‌هایت در ادامه؟
قهرمانی در یورو برای پرتغال معادل قهرمانی در جام جهانی است. من دو جام برای پرتغال برده‌ام. من از آن قهرمانی‌ها انگیزه نمی‌گیرم. انگیزه من لذت بردن از فوتبال است و رکوردها خودشان ظاهر می‌شوند. من رکوردها را نمی‌شکنم، آنها هستند که به دنبال من می‌آیند.

نظر شما