شناسهٔ خبر: 69022657 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نورنیوز | لینک خبر

شهرک کریات زیر آتش موشک‌های حزب‌الله/شلیک 2 موشک بالستیک از لبنان به اراضی اشغالی

حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی از جمله شهرک کریات شمونا حملات موشکی انجام داد و موجب آتش سوزی گسترده در این منطقه شد .

صاحب‌خبر -

نورنیوز-گروه بین الملل: به گزارش شبکه المیادین، منابع صهیونیستی همچنین اعلام کردند که ۳۰ موشک از لبنان به کریات شمونا در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.

 رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که آژیر خطر شلیک راکت و موشک در کریات شمونه، مرگلیوت، المناره، کفاربلوم در اصبع الجلیل دقایقی پیش به صدا درآمده است.

شلیک ۲ موشک بالستیک از لبنان به سرزمین های اشغالی

 رسانه های رژیم صهیونیستی صبح امروز یکشنبه از شلیک ۲ موشک بالستیک از لبنان به شمال و مرکز سرزمین های اشغالی خبر دادند.

خبرگزاری سما با اعلام این خبر به نقل از رسانه های رژیم صهیونیستی نوشت که درپی این عملیات حزب الله، صدای آژیر خطر در مناطق قیساریا و الخضیره و حیفا در شمال و مرکز سرزمین های اشغالی به صدا درآمد و صدها هزار صهیونیست ها به پناهگاه فرار کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که دو موشک بالستیک زمین به زمین شلیک شده از لبنان به سمت مناطق الخضیره و الکرمل را رهگیری کرده است.

۵ بیانیه حزب‌الله درباره عملیات‌های ضد صهیونیستی

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای که صفحه تلگرامی خود منتشر کرد، گفت: «طی چند روز گذشته، از زمانی که ارتش دشمن شروع عملیات زمینی خود را به سمت روستاهای جنوب لبنان اعلام کرد، کشته بیش از ۲۵ افسر و سرباز در میان نخبگان دشمن و زخمی شدن بیش از ۱۳۰ نفر از آنها را تایید می‌کنیم.»

حزب‌الله لبنان افزود: دشمن تنها به برخی از این تعداد تلفات اعتراف کرده است و روزهای آینده آنچه را از مردم پنهان کرده است، آشکار خواهد کرد.

در این باره «دنیل هاگاری»، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که ۹ سرباز اسرائیلی در جریان درگیری با حزب‌الله لبنان کشته شدند و ۲ سرباز دیگر نیز پس از هدف قرار گرفتن توسط پهپاد پرتاب شده از عراق کشته شدند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: این جنگ بهای سنگینی دارد، زیرا دیروز ۹ سرباز ما در درگیری با «خرابکاران» و ۲ سرباز دیگر ما بر اثر سقوط پهپاد پرتاب شده از عراق کشته شدند.

حزب‌الله لبنان در بیانیه دیگری اعلام کرد که نیروهای اشغالگر را در حالی هدف قرار داده است که تلاش می‌کردند سربازان مجروح و کشته شده را در شهرک صهیونیست نشین المناره خارج کنند اما هدف موجی از موشک‌ها قرار گرفتند.

حزب‌الله همچنین در بیانیه دیگری گفت که تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی در شهرک المناره را با موشک هدف قرار داده و به شکل دقیق به آنها اصابت کرده است.

مقاومت اسلامی لبنان همچنین افزود نیروهای اشغالگر در حالی که قصد نفوذ به سمت خله شعیب در بلیدا را داشتند، هدف حملات خمپاره‌ها قرار گرفتند و مجبور به عقب نشینی شدند و تلفات قطعی در بین صفوف دشمن برجای ماند.

حزب‌الله در ادامه نیز اعلام کرد که با یک اسکادران پهپاد تهاجمی به پایگاه شمشون (یک مرکز تدارکات فرماندهی و یک واحد تدارکات منطقه‌ای) حمله هوایی انجام داده و مکان‌ها و استقرار افسران و سربازان را هدف قرار داده است و در بیانیه‌ای تاکید کرد که اهداف خود را با دقت مورد اصابت قرار داده است.

در همین حال خبرگزاری ملی لبنان اعلام کرد که با وجود تجاوزات رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی، تردد هوایی در فرودگاه بین‌المللی رفیق حریری در بیروت ادامه دارد.

نیروهای رژیم صهیونیستی بیش از یک هفته است که حملات هوایی خود را به جنوب و شرق لبنان و ضاحیه جنوبی بیروت آغاز کرده‌اند، در حالی که چند روز پیش نیز از آغاز عملیات زمینی در خاک لبنان خبر داده بودند، اما تاکنون هیچ پیشرفتی در میدان نداشته‌اند.

کمین مقاومت لبنان در «العدیسه»/ هلاکت و زخمی شدن ۱۵صهیونیست

اتاق عملیات مقاومت اسلامی از کمین مقاومت در مسیر صهیونیست‌ها در شهرک مرزی العدیسه در جنوب لبنان و هلاکت و زخمی شدن ۱۵ نظامیان صهیونیست در این عملیات خبر داد.

افسر میدانی در اتاق عملیات مقاومت اسلامی از کمین مقاومت در مسیر صهیونیست‌ها در شهرک مرزی العدیسه در جنوب لبنان خبر داد و گفت: نیروی‌های دشمن که قصد نفوذ به این منطقه را داشتند ساعت 13 به یک نقطه کمین از پیش آماده شده، رسیدند.

به گفته این منبع، با ندای «لبیک یا نصرالله» مجاهدین با مسلسل‌های سبک و سنگین خود به سمت نیروی دشمن که قصد نفوذ به این منطقه را داشتند تیراندازی کردند.

این منبع افزود: این کمین منجر به انفجار مین‌هایی شد که در اختیار نیروهای دشمن بود که هدف آن بمب گذاری ساختمان شهرداری العدیسه بود.

این منبع تاکید کرد: این کمین منجر به کشته یا زخمی شدن حدود 15 نظامی صهیونیست شد و فریاد و فغان آنها به وضوح بلند بود.

حزب الله لبنان بامداد امشب شمال فلسطین اشغالی را هدف حملات موشکی خود قرار داد که در جریان آن مواضع نظامی و محل استقرار نظامیان صهیونیست هدف حمله گرفته است.

حزب الله لبنان همچنین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تلاش یک گروه از نظامیان صهیونیستی را که قصد نفود به سمت منطقه «خلة شعیب» در شهرک «بلیدا» در منطقه مرزی لبنان را داشتند خنثی کرده است.

مرکز نظامی «المناره» در شمال فلسطین اشغالی بامداد روز یکشنبه برای چهارمین بار هدف حمله موشکی حزب الله لبنان قرار گرفت.

حمله پهپادی حزب الله به پایگاه «شمشون» در فلسطین اشغالی

مقاومت اسلامی لبنان از حمله پهپادی به پایگاه «شمشون» در اراضی اشغالی و هدف قرار دادن محل استقرار نظامیان صهیونیست در این پایگاه خبر داد.

 مقاومت اسلامی لبنان بامداد روز یکشنبه اعلام کرد که پایگاه شمشون (مرکز فرماندهی و واحد تجهیز و تدارکات منطقه‌ای) در اراضی اشغالی را هدف حملات پهپادی هجومی خود قرار داده است.

در بیانیه مقاومت اسلامی لبنان آمده است: مجاهدین مقاومت اسلامی در حمایت از مردم ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و حمایت از مقاومت شجاعانه و شرافتمندانه آنها و نیز در دفاع از لبنان و مردم آن و در پاسخ به حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهرها، روستاها و غیرنظامیان در ساعت 13:00 روز شنبه  5-10-2024  پایگاه شمشون (مرکز فرماندهی و واحد تجهیز و تدارکات منطقه‌ای) در اراضی اشغالی را هدف حملات پهپادی هجومی خود قرار دادند که با دقت به اهداف مورد نظر اصابت کرد.

حمله حزب الله به تحرکات نظامیان اسرائیل در مرکز نظامی «بیاض»

حزب الله لبنان در شانزدهمین بیانیه خود در روز شنبه اعلام کرد که مجاهدین مقاومت اسلامی تحرکات نظامیان دشمن صهیونیستی را در مرکز نظامی «بیاض بلیدا» هدف حملات توپخانه ای خود قرار دادند که مستقیم به هدف مورد نظر اصابت کرد.

حزب الله لبنان در بیانیه هفدهم روز شنبه خود از حمله موشکی جدید به تحرکات و محل استقرار نظامیان صهیونیست در مرکز نظامی المناره خبر داد.

حزب الله لبنان در بیانیه بامداد روز یکشنبه خود اعلام کرد که نظامیان صهیونیست را که قصد تخلیه نظامیان کشته و مجروح خود در شهرک صهیونیست نشین المناره را داشتند هدف حمله موشکی خود قرار داده است.

مرکز نظامی المناره در شمال فلسطین اشغالی امشب برای چهارمین بار هدف حمله موشکی حزب الله لبنان قرار گرفت.

شبکه کان رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد که از صبح روز گذشته تا این لحظه بیش از ۱۳۵ موشک از لبنان به سمت مناطق شمالی فلسطین اشغالی شلیک شده است.

حزب الله همچنین نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در شهرک المناره هدف حمله موشکی سنگینی قرار داد و تلفاتی قطعی به آن‌ها وارد کرد.

در عملیاتی دیگر نیز نیروهای اسرائیلی در پایگاه "بیاض بلیدا" هدف حمله راکتی حزب الله قرار گرفتند و تلفاتی قطعی به آن‌ها وارد شد.

طبق این گزارش، حزب‌الله لبنان عصر دیروز هم حمله موشکی سنگینی را به منطقه الجلیل انجام داد.

رسانه‌های صهیونیستی در این باره اعلام کردند که طی تنها چند دقیقه ۳۰ موشک از لبنان به سمت الجلیل شلیک شد.

جنبش حزب‌الله لبنان شامگاه دیروز نیز در ادامه حمله به پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی، پادگان «معالیه گولانی» این رژیم در جولان اشغالی را هدف حمله موشکی قرار داد.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه همچنان ادامه دارد.

طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، حملات تا این لحظه بیش از ۲ هزار شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرده است؛ حزب الله از همان دقایق اولیه، عملیات‌های متعدد علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی روزها و ساعت های گذشته با پرتاب صدها موشک، مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد.


ایرنا

نظر شما