شناسهٔ خبر: 69011900 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تکمیل مثلث گردشگری کشور با همکاری اصفهان

شهردار اصفهان گفت: مثلث گردشگری کشور با همکاری اصفهان تکمیل می‌شود

صاحب‌خبر -

شهردار اصفهان در جلسه امضای  تفاهم‌نامه مثلث گردشگری بین کلان‌شهر‌های اصفهان، شیراز و یزد با بیان اینکه از مجموع ۴۵۰ اثر ثبت شده صنایع دستی کشور در یونسکو، ۲۷۰ اثر متعلق به اصفهان است، گفت: مثلث گردشگری کشور با همکاری اصفهان تکمیل می‌شود.


 علی قاسم‌زاده افزود: شخصیت‌های برجسته این سه شهر موجب تقویت اشتراکات بین آنها شده است.


وی با بیان اینکه اصفهان به‌عنوان یکی از شهر‌های بزرگ ایران، دارای سه وجه اصلی هویت تاریخی، فرهنگی و صنعتی است که آن را از سایر شهر‌ها متمایز می‌کند، افزود: این کلان‌شهر دارای بیش از ۵۰ هزار سال سابقه تاریخی است.

شهردار اصفهان ادامه داد: بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه صنایع دستی و بیش از ۸۰ هزار نفر در این حوزه فعالیت می‌کنند.


وی اضافه کرد: برخورداری از ۱۹۹ مرکز آموزش عالی و دانشگاه، بیش از ۴۰۰۰ نفر عضو هیأت علمی و ۲۰۸ هزار دانشجو است که ۹ هزار نفر از آنها دانشجویان خارجی از ۱۲ ملیت مختلف هستند.


قاسم‌زاده با اشاره به هویت صنعتی اصفهان گفت: اصفهان هویتی ناشی از مدرنیته دارد که به‌دلیل صنایع بزرگی همچون فولاد مبارکه، ذوب‌آهن و پالایشگاه به یکی از صنعتی‌ترین شهر‌های ایران تبدیل شده است.


شهردار اصفهان تصریح کرد: اگرچه این صنایع از نظر آلایندگی مشکلاتی را برای شهر ایجاد کرده است، اما از نظر اشتغال‌زایی، فناوری و صنعت نقشی مهم در اقتصاد اصفهان دارد.


وی خاطرنشان کرد: این شهر می‌تواند به‌عنوان یکی از اضلاع مثلث طلایی گردشگری کشور، نقش مهمی در تقویت و هم‌افزایی گردشگری ایفا کند.

نظر شما