شناسهٔ خبر: 68988469 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

توصیه مهم فعالان اقتصادی به خریداران ارز و سکه/ هیجان بازار ارز بالا رفت

طبق گفته معامله‌گران، تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و سیگنال‌های منفی اخیر باعث ایجاد هیجان در بازار ارز  شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فعالان بازار معتقدند که دلار اکنون وارد "تونل وحشت" شده است‌.بسیاری معتقدند این وحشت زمانی بیشتر می‌شود که عقب نشینی رخ دهد و قیمت‌ها با تغییر فاز سرمایه‌گذاران را متضرر کنند.  

 بازیگران ارزی تهران در آخرین روز معاملاتی هفته در حالی روانه بازار شدند ‌که قیمت ها در کانال های تلگرامی همچنان صعودی بود.

به این ترتیب طبق ادعای دلالان ارزی قیمت دلار که در معاملات پشت خطی چهارشنبه شب با ۶۲ هزارو ۹۵۰ تومان معامله شد بود در روز پنجشنبه ۱۲ مهر ماه به کانال ۶۳ هزار تومان رسید و تا نیمه کانال جدید پیشروی کرد؛ البته آن طور که شواهد نشان می دهد روند صعودی اسکناس آمریکایی در بازار پشت خطی پنجشنبه ادامه داشته و نرخ دلار فردایی ساعاتی قبل از تدوین این گزارش ۶۳ هزارو ۷۵۰ تومان اعلام شد.

از سوی دیگر قیمت دلار در هرات نیز دیشب با ۶۱ هزارو ۸۴۰ تومان به کار خود خاتمه داد و صبح امروز با ۶۱ هزارو ۸۵۰ تومان بازگشایی شد و در ادامه به سمت کانال ۶۲ هزار تومان حرکت کرد و در نهایت تا پله ششم کانال جدید بالا رفت.

نوسان تتر در مرز ۶۳ هزار تومان

البته قیمت تتر نیز که غالبا یکی از محرک های تاثیر گذار بر روی دلار است امروز در نیمه کانال ۶۳ هزار تومان معامله شد.

دلار وارد تونل وحشت شد

طبق گفته معامله‌گران، تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و سیگنال‌های منفی اخیر باعث ایجاد هیجان در بازار ارز شده است. فعالان بازار معتقدند که دلار اکنون وارد "تونل وحشت" شده است؛ این اصطلاح به نوسانات شدید قیمت دلار در روزهای اخیر اشاره دارد. آن‌ها بر این باورند که با توجه به رشد سریع دلار در سطوح جدید، این افزایش بدون زیرساخت‌های لازم بوده و با کاهش تنش‌ها، احتمال کاهش قیمت دلار وجود دارد.

ردپای تحریم ها در بازار ارز

همچنین، در کنار تأثیر اخبار خاورمیانه بر قیمت دلار، در جریان بازار امروز یک خبر و یک ادعا توجه معامله‌گران بازار فردوسی را به خود جلب کرده بود.

نخست اینکه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به تازگی اعلام کرده که ایالات متحده به‌دنبال راه‌های جدیدی برای اعمال تحریم علیه ایران یا تقویت تحریم‌های موجود است؛ این در حالی است که در چند وقت گذشته برخی گمانه زنی ها حاکی از احتمال از سرگیری مذاکرات هسته ای بین ایران و غرب بود.

درهم همچنان در حال پیشروی / ادعای تزریق یک میلیون درهم از امارات 

همچنین امروز در بازار یک ادعا دست به دست شد و آن هم در رابطه با مداخله یک میلیون درهمی بازارساز در بازار امارات بود. 

آن طور که دسته ای از معامله گران می گفتند بر اساس اطلاعاتی که به دست  یکی از رسانه ها رسیده، با توجه به شدت گرفتن تنش میان ایران و رژیم صهیونیستی، مداخله یک میلیون درهمی بانک مرکزی در بازار امارات از صبح فردا آغاز خواهد شد.

این ادعا به این جهت مطرح شده است که قیمت درهم امارات در روزهای اخیر پیشتاز بازارها بوده و بازار دلار را تحت تاثیر خود قرار داده است.

بر اساس شواهد موجود، قیمت درهم امارات که در روزهای ابتدایی هفته جاری در  محدوده پله سوم و چهارم کانال ۱۶ هزار تومان نوسان داشت، دیروز موفق به عبور از کانال ۱۷ هزار تومان شد. همچنین در طول فعالیت‌های روز پنجشنبه، این قیمت به ۱۷ هزار و ۲۸۰ تومان رسید و در نهایت در آخرین ساعات معاملات با قیمت ۱۷ هزار و ۲۲۰ تومان به پایان رسید.

افزایش شوکه کننده قیمت طلا و سکه/ سکه امامی به کانال ۵۰ میلیون تومان نزدیک شد

از بازار ارز و حال و هوای آن که بگذریم، روند قیمت ها در بازار طلا و سکه نیز به نحوی است که اکثر فعالان این حوزه و خریداران را شوکه کرده است.براین اساس طبق آنچه که در سایت اتحادیه طلا درج شده اونس طلا امروز تا ۲۶۶۲ دلار بالا رفت و عصر با ۲۶۵۸ دلار معامله شد.

در بازار داخلی ایران هم هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز به سقف جدیدی رسید و به بیش از ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.از سوی دیگر سکه امامی به یک قدمی کانال ۴۹ میلیون تومان رسیده است.

حال باید منتظر ماند و دید با توجه به شرایط موجود سکه امامی در هفته آینده به کانال ۵۰ میلیون تومان خواهد رسید یا مداخله ارزی بازارساز و فروکش کردن خبرهای منفی موجب اصلاح قیمت ها خواهد شد.

۲۲۳۲۲۳

نظر شما