شناسهٔ خبر: 68983419 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

برگزاری یادواره «شهدای غریب » در چهارمحال‌وبختیاری + فیلم

نخستین یادواره «شهدای غریب » چهارمحال‌وبختیاری و گرامیداشت یاد و خاطره ۱۶ شهید غریب اسارت استان امروز پنجشنبه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، نخستین یادواره «شهدای غریب اسارت» چهارمحال‌وبختیاری و گرامیداشت یاد و خاطره ۱۶ شهید غریب اسارت چهارمحال‌وبختیاری صبح امروز _پنجشنبه دوازدهم مهر_ با حضور خانواده‌های شهدا، جمعی از مسئولان و مردم در فرهنگسرای ارشاد شهرکرد برگزار شد.

این شهدای والامقام مربوط به هفت شهرستان فرخ‌شهر، بن، سامان، بروجن، فارسان، لردگان و شهرکرد هستند که پیش از برگزاری یادواره استانی، چهار یادواره شهرستانی برای این شهدای والامقام با حضور عموم مردم و مسئولان برگزار شد.

شناسایی ۲۲۲۴ شهید غریب اسارت در سطح کشور

محمدجواد زمردیان، دبیر کنگره ملی شهدای غریب اظهار کرد: بیست و هشتمین پاسداشت شهدای غریب اسارت امروز به همت بلند مسئولان و مردم چهارمحال‌وبختیاری در حال برگزاری است، شهدای که از باب اینکه مظلومانه و غریبانه اما عزتمندانه دور از وطن شهید شدند، به شهدای غریب معروف شدند.

وی افزود: سوابقی که مأموران صلیب سرخ در نوشته‌های خود رد و بدل کرده بودند و به دست کنگره شهدای غریب رسیده است، به علل شهادت این شهدا برخوردیم که بسیار قابل توجه بود، ضرب و شتم، شکستگی قفسه سینه، بیماری اسهال خونی، مواردی که نشان دهنده اوج رذالت رژیم بعث عراق است.

دبیر کنگره ملی شهدای غریب اسارت ادامه داد: طبق اعلام رژیم بعث عراق تنها ۱۵۳ شهید به کشور اعلام شد، اما تاکنون دو هزار و ۲۲۴ شهید غریب اسارت شناسایی شدند، که پس برگزاری پنج یادواره کنگره ملی شهدا غریب کشور برگزار خواهد شد.

زمردیان تصریح کرد: ۱۶ شهید غریب اسارت در چهارمحال‌وبختیاری شناسایی شدند که اطلاعاتی زیادی در مورد این شهدا دسترس نیست، اما در عین گمنامی ویژگی‌های اخلاقی بارزی دارند که نشان تربیت شده الهی و مکتب استقامت و پایداری این شهدا است.

وی گفت: دل‌های ما این روزها عزادار مجاهد کبیر شهید سید حسن نصرالله است، شهیدی که در مکتب استقامت و پایداری پرورش یافت و امروز یار و مددکار ما در سرای باقی خواهد بود.

به گزارش ایمنا، در این مراسم از شناسنامه و پرونده شهدای غریب اسارت رونمایی شد، همچنین در پایان این مراسم از خانواده‌های ۱۶ شهید والامقام غریب اسارت استان تجلیل شد.

نظر شما