شناسهٔ خبر: 68981734 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عملیات وعده صادق ۲ ثمره روحیه استقامت فرزندان این مرز و بوم است

زهرا صفری

دبیر کنگره ملی شهدای غریب اسارت گفت: سلحشوری فرزندان مجاهد ما در سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی پاسخ محکم و دندان‌شکن بر دهان استکبار بود و در حقیقت عملیات «وعده صادق ۲» ثمره روحیه استقامت و پایداری فرزندان این مرز و بوم است.

صاحب‌خبر -

محمدجواد زمردیان امروز ۱۲ مهرماه در نخستین یادواره «شهدای غریب اسارت» چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه امروز بیست‌وهشتمین محفل کوی نیکنامان و برنامه پاسداشت شهدای غریب در شهرکرد برگزار می‌شود، اظهار کرد: در حقیقت این‌ها شهدایی بودند که در دوران اسارت، مظلومانه اما عزتمندانه زیستند و غریبانه به شهادت رسیدند، عبارت «غریب» با این هدف برای این شهدا استفاده شده که دور از وطن و بدون اطلاع از عزیزان خود و بدون مراسم و محفلی به دیار باقی شتافتند.

وی با بیان اینکه خانواده‌های این شهدای والامقام همیشه چشم‌انتظار خبری از عزیزان خود بودند، افزود: در میان این شهدا شهیدی داریم که تنها نیم‌ساعت بعد از زمان اسارتش به شهادت رسید تا شهیدی که در روز تبادل اسرا در سال ۶۸ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

زمردیان بیان کرد: روزی که مقرر شد به شناسایی شهدای غریب اسارت بپردازیم، آمار صلیب سرخ جهانی از این شهدا تنها ۱۵۳ شهید بود، در یک اتفاق نادر، سوابقی که مأموران صلیب سرخ در مکاتبات خود رد و بدل کرده بودند به دست عوامل اجرایی کنگره شهدا افتاد و بر طبق این سوابق، ذکر علت شهادت همچون ضرب و شتم، شکستگی قفسه سینه، تشنگی و ... قابل توجه است و این نکات می‌تواند تداعی کننده سبوعیت دشمن باشد.

دبیر کنگره ملی شهدای غریب اسارت افزود: پنج کنگره استانی در کشور باقیمانده است و پس از آن، کنگره ملی برای ۲ هزار و ۲۲۴ شهید غریب اسارت برگزار خواهد شد، گروهی از این شهدا رزمنده و گروهی از مردم عادی بودند که در خانه و کاشانه خود به اسارت دشمن از جمله نیروهای حزب کومله و دموکرات درآمدند.

زمردیان با تبیین شرایط اسرای جنگی در اردوگاه‌های عراق، توضیح داد: آزادگان سرافراز دفاع مقدس بهتر می‌توانند این شرایط سخت و طاقت‌فرسا را که حاصل سبوعیت نیروهای بعثی بود، توصیف کنند، ایمان و اعتقاد عملی به عنایت الهی باعث شد اسرای ما این شرایط را تحمل کنند. 

وی با تأکید بر منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه عزت و شرافت یک ملت در گرو مجاهدت فرزندانش است، تصریح کرد: این فرزندان روزی در میدان جنگ و یک روز در میدان اسارت به مجاهدت می‌پردازند و امروز، ثمره این ایستادگی و مقاومت به برکت خون پاک شهدا را در منطقه و جهان اسلام مشاهده می‌کنیم.

زمردیان بیان کرد: دل‌های ما این روزها سنگین و عزادار عزیزانمان است و چند روز پیش، مجاهد نستوه شهید سید حسن نصرالله را از دست دادیم، شهیدی که در این مکتب پرورش یافت و امروز یار و مددکار ما در سرای باقی است و این شهدا دستشان برای کمک به ما باز است.

وی شکرگزاری و استقامت در مسیر شهدا را رسالت همگانی در شرایط سخت و حساس امروز دانست و گفت: سلحشوری فرزندان مجاهد ما در سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی پاسخ محکم و دندان‌شکن بر دهان استکبار ملعونی بود که از آستین اسرائیل بیرون آمده است و در حقیقت عملیات وعده صادق ۲ ثمره روحیه استقامت و پایداری فرزندان این مرز و بوم است.

زمردیان با اشاره به شناسایی ۱۶ شهید غریب اسارت در چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: از این ۱۶ شهید اطلاعات زیادی در دست نیست و چه بسا نمی‌دانیم چگونه به شهادت رسیدند، کما اینکه مطالعه اندک اطلاعات موجود گویای آن است که آن‌ها ویژگی‌های والایی با تأسی به سیره اولیای الهی داشتند.

انتهای پیام 

نظر شما