شناسهٔ خبر: 68982002 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد:

گلستان حدود ۴۰ روز امنیت غذایی کشور را تامین می کند

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد: نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: گلستان حدود ۴۰ روز امنیت غذایی کشور را تامین می کند و قمیت خرید تضمینی طوری باید مصوب می شد که به نفع گندمکاران باشد ولی این اتفاق نیفتاد.

صاحب‌خبر -

رمضانعلی سنگدوینی درگفت وگوبا خبرنگار ایلنای گلستان اظهار کرد: در حال حاضر تامین حدود ۴۰ روز از امنیت غذایی کشور بر عهده گلستان است و استان نقش بسزایی در امنیت غذایی کشور ایفا می‌کند. استان در تولید گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ در رتبه‌های برتر کشور قرار دارد.

وی ادامه داد: کشاورزان گلستانی عمده محصولات استراتژیک را در کشور تولید می‌کنند و در این شرایط همه باید تلاش کنیم که جایگاه استان را برای جذب ظرفیت‌های ملی متوازن کنیم که این موضوع قطعا به نفع مردم است.

سنگدوینی افزود: استان با خشک سالی و کمبود آب شدید مواجه است که این موضوع هم یک مشکل جدی برای کشاورزی گلستان شده است. سامانه‌های نوین آبیاری باید در دستور کار دولت چهاردهم قرار بگیرد و تعداد شهرک گلخانه ای در استان افزایش پیدا کند.

وی گفت: گلستان رتبه دوم تولید گندم را در کشور دارد و هر ساله هزینه های کاشت، داشت و برداشت این محصول و هزینه تجهیزات و ادوات کشاورزی هم افزایش پیدا می کند. کشاورز گلستانی در هر هکتار زمین کشاورزی ۴ تن گندم کشت می کند که حدود ۴۰ درصد مبلغ دریافتی برای هزینه های کاشت، داشت و برداشت است.

وی تصریح کرد: دولت باید یک قیمت خرید تضمینی گندم را در نظر می گرفت که به نفع کشاورزان باشد و هزینه آنها را پوشش دهد. هر ساله در بخش اعظمی از زمین های استان گندم کشت می شود و دولت باید به گندمکاران گلستانی توجه ویژه ای بکند و قیمت خرید تضمینی بسیاری خوب در نظر بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما