شناسهٔ خبر: 68975552 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه همدان: نگاه تخصصی در عزل و نصب ها مورد توجه قرار گیرد

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: این استان سیاسی کاری بر نمی تابد و نیاز است نگاه تخصصی در عزل و نصب مدیران مورد توجه استاندار جدید همدان قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، «آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی» شامگاه چهارشنبه در آیین معارفه استاندار جدید همدان اظهار کرد: آنچه مردم از ما می خواهند خدمت است.

وی اضافه کرد: مدعیان انقلابی گری و کسانی که به فکر مردم هستند باید حامی و کمک حال دولت باشند، چرا که کمک به دولت موجب رفع گرفتاری های مردم می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: مهمترین مطالبه و درخواست مردم در برهه کنونی تامین مسکن و ایجاد فرصت های شغلی است که استاندار جدید باید این موضوعات را در اولویت قرار دهد.

شعبانی‌موثقی یادآوری کرد: ۶ ماه قبل شهید رئیسی در کشور مسئولیت داشت و کسی فکر نمی کرد در این ۶ ماه این اتفاقات بزرگ رخ دهد.

وی عنوان کرد: مسیر خدمت بسیار کوتاه و گذرا است و در این فرصت باید خدمت صادقانه به مردم، در کنار مردم بودن و تلاش برای رفع مشکلات مردم در اولویت قرار گیرد.

نماینده ولی فیه در استان همدان ادامه داد: امروز این فرصت در اختیار مسئول دیگری قرار گرفت تا به مردم استان دارالمومنین و دارالمجاهدین خدمت کند.

امام جمعه همدان گفت: همدان چهره ها و مفاخر بزرگی در خود جای داده که برای نمونه بوعلی سینا مظهر عقلانیت و باباطاهر مظهر عرفان بوده و علم و عرفان در این دیار گره خورده است.

شعبانی موثقی بیان کرد: صنعت اول استان، کشاورزی است اما با بحران آب مواجه ایم.

وی عنوان کرد: صنعت دوم استان، گردشگری است در حالیکه همدان به جایگاه اصلی خود دست نیافته هر چند به همت دولتمروان سیزدهم هگمتانه ثبت جهانی شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان عنوان کرد: در بخش صنعت به عنوان اولویت سوم باید به بخش مسکن و اشتغال و زیر ساخت ها توجه شود همانگونه که رییس دولت چهاردهم به درستی اعلام کردند که کارها باید مبتنی بر کار کارشناسی باشد.

امام جمعه شهر همدان افزود: برای نمونه ترافیک یکی از چالش های شهر همدان است که باید برای رفع این مشکل پای حرف های کارشناسانه پلیس نشست.

شعبانی موثقی اضافه کرد: در عرصه فرهنگی پس از ۲ سال تلاش نخبگان حوزوی و دانشگاهی سند جامع فرهنگی تدوین و در شورای فرهنگی مصوب شد.

وی اضافه کرد: نباید نظر کارشناس یک وزارتخانه به نظر استاندار همدان ارجحیت داشته باشد بلکه باید بتوان فراتر از ساختارها کار کرد .

شعبانی موثقی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحولات منطقه بیان کرد: اقدام اخیر در موشکباران رژیم صهیونیستی موجب شد که جریان مقاومت و مظلومان عالم احساس کنند صاحب و پشتیبان دارند و این اقدام موجب عزت جریان اسلامی و جریان مقاومت شد.

به گزارش ایرنا، «علی زینی وند» معاون سیاسی وزیر کشور عصر چهارشنبه برای معارفه هفدهمین استاندار همدان وارد شهر همدان شد.

آیین تکریم و معارفه استاندار همدان در سالن جلسات استانداری در حال برگزاری است که در این آیین از خدمات «علیرضا قاسمی فرزاد» تقدیر به عمل آمده و «حمید ملانوری شمسی» به عنوان استاندار همدان معرفی می شود.

«علیرضا قاسمی فرزاد» از ۲۸ مهر ۱۴۰۰ به عنوان استاندار همدان در دولت سیزدهم معرفی و تاکنون این مسئولیت را برعهده داشت.

«حمید ملانوری شمسی» روز یکشنه هشتم مهر ماه ۱۴۰۳ با تصویب هیات دولت به عنوان هفدهمین استاندار همدان انتخاب شد.

استاندار جدید همدان متولد سال ۱۳۵۱ در شهرستان انار واقع در استان کرمان است.

ملانوری شمسی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری و دانشجوی مقطع دکترا در همین رشته است، از کارکنان وزارت کشور به شمار می رود که سابقه تصدی پست های مختلف را در بدنه این وزارتخانه داراست.

ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافت، بخشدار انار، شهردار بهرمان، معاون استاندار و فرماندار ویژه رفسنجان و مدیرکل سیاسی،انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمان، سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمان و معاونت امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری کرمان بخشی از سوابق مدیریتی استاندار جدید همدان به شمار می رود.

ملانوری شمسی در دولت دوازدهم و در سال ۹۷ نیز با حکم وزیر کشور وقت به عنوان مدیرکل امور سیاسی وزارت کشور معرفی و منصوب شد.

استاندار جدید همدان در سال ۹۹ به عنوان استاندار خراسان جنوبی معرفی و مشغول به خدمت شد.

معاون سازمان دهیاری ها و شهرداری های کشور از دیگر سوابق مدیریتی استاندار جدید همدان به شمار می رود.

رضا تمدن، عباس حائری، محمدعلی کی نژاد، محمد صالح مدرسه ای، علی دانش منفرد، محمدرضا سپهری(سرپرست)، محمدعلی تقی جهرمی، احمد خرم، علی جابریان همدانی، علی اصغر زبردست، بهروز مرادی، کرم رضا پیریایی، علی محمد آزاد، محمدناصر نیکبخت، سید سعید شاهرخی و علیرضا قاسمی فرزاد به ترتیب استانداران پیشین همدان پس از انقلاب اسلامی بوده اند.

احمد خرم و محمد ناصر نیکبخت هر یک با پنج سال خدمت رکورددار استانداری همدان در بین استانداران پیشین این استان هستند.

استان همدان به مرکزیت شهر همدان با ۱۰ شهرستان و حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت در غرب کشور قرار دارد.

نظر شما