شناسهٔ خبر: 68975092 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان چای:

واریز ۹۵ میلیارد تومانی به حساب چایکاران شمال کشور

طاهره رفعتی

رئیس سازمان چای، با اشاره به سهم ۲۵ درصدی دولت و سهم ۷۵ درصدی کارخانجات در پرداخت مطالبات چایکاران شمال کشور، تاکنون ۵۷ درصد مطالبات پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

حبیب جهانساز در گفت وگو با ایسنا، از واریز ۹۵ میلیارد تومان دیگر به حساب چایکاران گیلان و مازندران خبر داد و اظهار کرد: با این پرداختی، چایکاران شمال ۳۹۴ میلیارد تومان معادل ۸۲ درصد از مطالبات خود از قدرالسهم دولت(۲۵ درصدی) را تا ۲۷ مردادماه امسال دریافت کردند.

وی با بیان اینکه از ابتدای برداشت تاکنون ۱۱۶ هزار و ۸۴۲ تن برگ سبز چای به ارزش ۱۹۰۰ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است، افزود: ۱۰۷۷ میلیارد تومان معادل ۵۷ درصد بهای برگ سبز خریداری شده به چایکاران پرداخت شده است.

رئیس سازمان چای کشور ۴۲ درصد برگ سبز خریداری شده را درجه یک و حدود ۵۸ درصد را درجه دو دانست و عنوان کرد: از این میزان برگ سبز خریداری شده ۲۶ هزار و ۲۸۹ تن چای خشک توسط کارخانجات چایسازی شمال کشور تولید شده است.

جهانساز با بیان اینکه چین پاییزه آغاز شده و تا پایان مهرماه ادامه دارد، گفت: تجار واردکننده چای جهت ثبت سفارش واردات ملزم به خرید چای داخلی هستند؛ همچنین شاهد صادرات ۴۸۵۶ تنی چای ایرانی به ۲۳ کشور هستیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما