شناسهٔ خبر: 68975676 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

دیدار مسؤولان بنیاد شهید با خانواده شهدای روستای «ینگجه» زنجانرود

مسؤولان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با حضور در روستای «ینگجه» از توابع زنجانرود با خانواده معظم شهدای والامقام دیدار و گفتگو کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، در راستای اجرای طرح سپاس و تکریم و تجلیل از خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران استان، «عباس برزگر» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون تعاون و امور اجتماعی و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در این بنیاد با خانواده معظم شهیدان والامقام «ذبیح اله زلفخانی، ناصر زلفخانی، عبداله بیگ‌محمدی و لطف‌اله سهادتی» در روستای ینگجه از توابع زنجانرود دیدار و گفتگو کردند.

مسئولان ضمن ادای احترام به شهدای والامقام این روستا از ایثار و فداکاری خانواده شهیدان والامقام تجلیل و قدردانی کردند و پیگیر مشکلات این عزیزان شدند. 

شهید والامقام «ذبیح الله زلف‌خانی» پانزدهم بهمن ۱۳۴۹‏، در روستای ینگجه از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش زیادعلی و مادرش رقیه نام داشت. تا اول راهنمایی درس خواند. کشاورز بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و یکم اسفند ۱۳۶۶‏، با سمت آرپی‌جی زن در شاخ شمیران عراق بر اثر اصابت ترکش به سینه، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.

شهید والامقام «ناصر زلف‌خانی» یکم فروردین ۱۳۴۶‏، در روستای ینگجه از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش، علی اکبر، کشاورز بود و مادرش عزیزه نام داشت. تا چهارم ابتدایی درس خواند. او نیز کشاورز بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. سوم مرداد ۱۳۶۱‏، در محور سردشت – بانه توسط نیروهای عراقی بر اثر انفجار نارنجک به صورت و سینه، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.

شهید والامقام «عبدالله بیگ‌محمدی» پانزده مهرماه سال 1331 روستای ینگجه از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش شعبانعلی، کشاورز بود و مادرش فرخنده نام داشت. سال 1350 ازدواج کرد و صاحب چهار پسر و یک دختر شد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیستم دی سال 1365، در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به سر و پا، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.

شهید والامقام «لطف‌الله سعادتی» یکم فروردین ۱۳۲۸‏، در روستای کناوند از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش غلامحسین، کشاورز بود و مادرش عجب نسا نام داشت. سال ۱۳۴۹ ‏ازدواج کرد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. یکم آذر ۱۳۶۲‏، با سمت آرپی جی زن در پنجوین عراق بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. پیکرش را در روستای ینگجه شهرستان زادگاهش به خاک سپردند.

انتهای پیام/

نظر شما