شناسهٔ خبر: 68969115 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اتصال ۱۸۴ واحد صنعتی و تولیدی استان کرمانشاه به شبکه گاز کشور

کرمانشاه - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: در نیمه نخست امسال ۱۸۴ واحد تولیدی و صنعتی استان به شبکه سراسری گازدار متصل شد.

صاحب‌خبر -

ناصر حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اتصال واحدهای تولیدی و صنعتی به شبکه گاز، گامی مهم برای افزایش تولید و توسعه در بخش‌های مختلف استان به شمار می‌رود، افزود: از این تعداد واحد صنعتی و تولیدی که در سال جاری گازدار شده اند ۱۳۰ طرح خارج از مصوبه شورای اقتصاد و ۵۴ مشمول این مصوبه بوده اند.

وی اضافه کرد: برای گازدار شدن این ۱۸۴ واحد، ۱۴ ایستگاه تقلیل فشار احداث، ۱۷۰ علمک نصب و ۲۳ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت گاز کرمانشاه با بیان اینکه استفاده بخش صنعت از گاز، نقش مهمی در کاهش هزینه‌ها و بالا بردن بازدهی و راندمان تولید دارد بیان کرد: با گازرسانی به این واحدها روزانه پنج هزار و ۹۰۰ مترمکعب گاز جایگزین سوخت مایع شده است که هم هزینه‌های تولید و هم آلودگی‌های زیست‌محیطی را به‌صورت چشمگیری کاهش می‌دهد.

حسینی با اشاره به اینکه برای تحقق نامگذاری سال و توجه به تولید از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: هم اکنون از مجموع یک هزار و ۳۲۴ واحد صنعتی مشمول مصوبه شورای اقتصاد، تاکنون به ۸۶۵ واحد در استان کرمانشاه گازرسانی شده است.

حسینی با بیان نقش مهمی که گازرسانی به واحدهای صنعتی در افزایش اشتغال، تولید و محرومیت‌زدایی دارد گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۶۷۰ واحد صنعتی و تولیدی و ۲۰ شهرک صنعتی استان از نعمت گاز برخوردارند.

به گزارش ایرنا، شرکت گاز استان کرمانشاه امسال همچنین با نصب ۶ هزار و ۳۰۰ علمک گاز توانسته است زمینه استفاده ۱۱ هزار و ۴۰۰ مشترک جدید از نعمت گاز در مناطق شهری و روستایی استان را نیز فراهم سازد.

ضریب نفوذ گازرسانی هم اکنون در مناطق شهری استان کرمانشاه ۱۰۰ و در روستاها نیز به ۹۷.۶ درصد رسیده است.

استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا دارد.

نظر شما