شناسهٔ خبر: 68947136 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در جریان معاملات امروز ۱۰ مهرماه؛ در جریان معاملات امروز ۱۰ مهرماه؛

۵۵۴ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سرمایه خارج شد

کارشناس بازار سرمایه گفت: در جریان معاملات امروز صنعت ماشین آلات و تجهیزات شاهد بیشترین میزان ورود نقدینگی بود.

صاحب‌خبر -

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل بورس با کاهش ۰.۳۹ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۲۳ هزار واحدی قرار گرفت شاخص کل هم وزن هم با کاهش ۰.۱۴ واحدی در سطح ۷۰۱ هزار و ۸۸۰ واحدی ایستاد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: امروز در خصوص سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی حجم معاملات ۴ میلیارد برگه سهم به ارزش معاملاتی هزار و ۸۰۸ میلیارد تومان ثبت شد و سرانه خرید حقیقی‌ها ۲۸ میلیون تومان و سرانه فروش حقیقی‌ها ۴۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود.

آسایش می‌گوید: در جریان معاملات امروز ۵۵۴ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سرمایه خارج شد. همچنین ۸۷ درصد بازار به عبارتی ۶۷۶ نماد در محدوده منفی و ۱۳ درصد بازار یعنی ۱۰۴ نماد در بازه مثبت به کار خود پایان دادند.

او افزود: در جریان معاملات امروز صنعت ماشین آلات و تجهیزات شاهد بیشترین میزان ورود نقدینگی بود و بیشترین میزان خروج نقدینگی هم به صنعت محصولات شیمیایی اختصاص یافت. در کل شرایط بازار امروز باتوجه وضعیت منفی بوده، اما با تدابیر سازمان بورس با محدودیت دامنه نوسان اکثر سهام با معاملات اندکی مواجه شدند و بسیاری از سهام حتی نتوانستند حجم مبنای خود را پر کنند.

نظر شما