شناسهٔ خبر: 68935610 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری هفتمین کاروان ترویجی الگوی کشت در منوجان

هفتمین کاروان ترویجی الگوی کشت سال‌زراعی در منوجان همزمان با ۴۹۳ نقطه کشور با حضور مسئولان سازمان جهاد کشاورزی و کشاورزان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

محسن نوشادی مدیر جهاد کشاورزی منوجان گفت: هفتمین کاروان ترویجی سال زراعی جاری با حضور مسئولان جهاد کشاورزی وکشاورزان با هدف تولید محصول با کیفیت و اصلاح الگوی کشت خوب برگزار شد.

وی افزود: یکی از اقدامات خیلی خوب کاروان الگوی کشت ملی این است که کشاورز قبل از کاشت محصول کشاورزی با مسائل و آخرین یافته‌ها و تحقیقات علمی درخصوص کشاورزی آگاه می شود.

مدیر جهاد کشاورزی منوجان تصریح کرد: یکی از این مزیت‌های بحث اصلاح الگویی کشت است که محققین و کارشناسان به صورت چهره به چهره مسائل و مشکلات کشاورزان را بررسی می‌کنند و به آن ها راهکار می‌دهند.

 نوشادی بیان داشت: کارشناسان مراکز تحقیقات آخرین یافته‌هایی را که در منطقه انجام شده پیاده سازی و مشکلات را بررسی می‌کنند.

وی گفت: کشاورزان هم با دراختیار داشتن یافته‌های کارشناسان درسال زراعی جدید سعی می‌کنند محصولات کشاورزی باکیفیت و سالمی دراختیار مصرف کننده قرار گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی منوجان افزود: یکی دیگر از مزیت‌های کاروان ترویجی، کاهش مخاطرات کشاورزی است؛ البته برخی از مخاطرات طبیعی دست جهادکشاورزی نیست و کشاورز از ابتدای کشت باید حتماً محصول خود را بیمه کند.

وی تصریح کرد: بحث الگویی کشت از وزارت خانه جهاد کشاورزی درهرحال سال زراعی ابلاغ می‌شود که براساس آن میزان اعلام شده باید کشت انجام شود.

نوشادی گفت: کشاورز باید آن الگو که کارشناسان آن را به کشاورزان ابلاغ می‌کنند، رعایت کنند.

مدیر جهاد کشاورزی منوجان با تأکید بر اینکه شرایط آب بحرانی است، افزود: توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی به کشاورزان این است که برای صرفه جویی در مصرف آب از طرح الگویی آبیاری قطره‌ای استفاده کنند.

وی تصریح کرد: طی پارسال ۶۵ درصد کشاورزان منوجانی از طرح آبیاری قطره‌ای استفاده کردند که این طرح راندمان تولید را بالا برد و دربرداشت محصولاتشان تاثیر زیادی داشت.

نظر شما