شناسهٔ خبر: 68923619 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۸۰۰ بیمار پذیرش شده در مراکز بهزیستی ملارد مجهول‌الهویه هستند

ملارد - ایرنا - رئیس بهزیستی شهرستان ملارد اعلام کرد: بیش از ۸۰۰ نفر از بیماران پذیرش شده در مراکز تحت پوشش این نهاد افراد مجهول‌الهویه هستند که هزینه نگهداری آنان در قالب یارانه از سوی بهزیستی به مراکز پرداخت و کلیه امور پذیرش، ترخیص و سایر خدمات به آنان نیز با هماهنگی مجموعه دادستانی انجام می‌شود. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، داود فهیم روز دوشنبه از نظارت مستمر و بازدیدهای سرزده توسط مسئولان شهرستانی از مراکز غیردولتی تحت پوشش اداره بهزیستی این شهرستان خبر داد و به خبرنگاران گفت: هماهنگی های صورت گرفته توانسته ایم تعداد قابل توجهی از توانخواهان سطح شهرستان را در این مراکز پذیرش کنیم که شامل نگهداری از سالمندان، بیماران اعصاب و روان، بیماران ذهنی و حرکتی است.

وی با اشاره به بازدید سرزده دادستان عمومی شهرستان ملارد به یکی از این مراکز در بخش مرکزی خاطرنشان کرد: این بازدیدها به منظور نظارت بر نحوه خدمات رسانی به جامعه هدف ، چگونگی انجام تکالیف و وظایف قانونی و بررسی کم و کیف خدمات ارائه شده به توانخواهان انجام می شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملارد با اشاره به اهمیت سرکشی و حضور مسئولان شهرستانی در این مراکز افزود: حضور مسئولان شهرستان بویژه دادستان در این مراکز موجب آشنایی هرچه بیشتر با روند خدمات رسانی در مراکز غیردولتی بوده و می توان از این طریق بسیاری از مشکلات، چالش ها و موارد مدنظر را مرتفع کرد.

فهیم راد با تاکید بر لزوم بازرسی و دقت در اجرای دستورالعمل ها توسط مراکز تحت نظارت اضافه کرد: رعایت موارد بهداشتی در مراکز جهت جلوگیری از بیماری های واگیردار، تهیه مخزن آب و تهیه و تجهیز مراکز از عمده مواردی است که طبق مصوبات کمیته پدافند غیرعامل همواره در دستور کار معاونت های این اداره و همچنین مراکز قرار دارد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملارد اجرای درست و به موقع این دستورالعمل ها را موجب پیشگیری از آسیب ها و خسارت های احتمالی پس از حادثه عنوان کرد .

وی افزود: همزمان با آغاز مهرماه و بازگشایی مدارس بیش از ۷۰۰ بسته لوازم التحریر شامل کوله پشتی، دفتر، مداد رنگی و دیگر مایحتاج دانش آموزان بین خانواده توانخواهان و افراد تحت پوشش توزیع شد.

در شهرستان ملارد بیش از یکهزار و ۸۵۰ توانخواه تحت پوشش اداره بهزیستی قرار دارند و ۲۵ مرکز توانبخشی، چهار مرکز ترک اعتیاد و چهار مرکز مشاوره زیر نظر این اداره به فعالیت مشغولند.

نظر شما