شناسهٔ خبر: 68926931 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیمه سلامت سمنان یکهزار و ۵۱۰ میلیارد ریال هزینه درمان پرداخت کرد

سمنان - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت سمنان گفت: یکهزار و ۵۱۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی و تشخیصی طرف قرارداد با این سازمان در سال ۱۴۰۳ تا کنون پرداخت شد.

صاحب‌خبر -

سیدمحمد حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکهزار و ۵۰ میلیارد ریال از مجموع پرداختی‌ها در سال ۱۴۰۳ مربوط به مطالبات سال گذشته موسسه‌های تشخیصی و درمانی بود.

مدیرکل بیمه سلامت سمنان با بیان اینکه اولویت اصلی این اداره کل پرداخت مطالبات موسسه‌های تشخیصی درمانی و به روز بودن پرداختی‌هاست، ادامه داد: مطالبه مراکز درمانی سطح یک روستایی طرف قرارداد با بیمه سلامت شهریور ماه اسنادشان رسیدگی و پرداخت شده است.

حسینی اظهار کرد: مطالبه بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی، آزمایشگاه‌ها و پاراکلینیک و درمانگاه‌ها تا اردیبهشت ۱۴۰۳ و همچنین داروخانه و پزشکان تا تیر امسال پرداخت شد.

بیمه سلامت سمنان یکهزار و ۵۱۰ میلیارد ریال هزینه درمان پرداخت کرد

مدیرکل بیمه سلامت سمنان گفت: ۴۶۰ میلیارد ریال از پرداختی‌های بیمه سلامت سال ۱۴۰۳ مربوط به اسناد رسیدگی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حدود ۴۰۰ مرکز درمانی و تشخیصی در استان سمنان با بیمه سلامت طرف قرارداد هستند.

۷۰ داروخانه، ۱۷ آزمایشگاه، ۲ مرکز پرتوپزشکی، ۱۶۰ دندانپزشک، ۱۲۵ پزشک، ۱۱ بیمارستان و ۳۰ درمانگاه و در مجموع ۲۹۷ مرکز درمانی و تشخیصی از جمله مراکز طرف قرارداد با بیمه سلامت استان سمنان هستند.

۳۰ درصد جمعیت استان سمنان برابر با ۲۵۳ هزار و ۴۵۵ نفر زیر چتر بیمه سلامت هستند.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.

نظر شما