شناسهٔ خبر: 68908718 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شاتا | لینک خبر

سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی اعلام کرد؛

دریافت گواهینامه ISO17025 برای آزمایشگاه‌های مرکز پژوهش‌های علوم زمین شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران

مدیرکل دفتر امور آزمایشگاه‌ها و خدمات فنی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور از دریافت گواهینامه ISO17025 برای آزمایشگاه‌های مرکز پژوهش‌های علوم زمین، خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صمت و به نقل از روابط عمومی سازمان زمین‌ شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور، آزمایشگاه‌‌های مرکز پژوهش‌ های علوم زمین موفق به دریافت گواهینامه ISO 17025 از مرکز ملی تایید صلاحیت ایران (NASI) شد. این گواهینامه که به‌عنوان یکی از معتبرترین استانداردهای بین‌‌المللی در حوزه آزمایشگاه‌‌ها شناخته می‌‌شود، نشان‌ دهنده توانمندی و کیفیت بالای خدمات آزمایشگاهی این سازمان است.

«سهیلا نیلویل» مدیرکل دفتر امور آزمایشگاه‌‌ها و خدمات فنی سازمان زمین‌ شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور، با بیان مطلب فوق گفت: گواهینامه ISO ۱۷۰۲۵ به آزمایشگاه‌ ها این امکان را می‌‌دهد که فرآیندها و نتایج آزمون‌‌های خود را مطابق با استانداردهای جهانی انجام دهند که این گواهینامه شامل ارزیابی دقیق فرآیندها، تجهیزات و کادر متخصص آزمایشگاه‌‌هاست که به‌منظور اطمینان از دقت و صحت نتایج آزمایش‌‌ها انجام می‌‌شود.

وی با بیان این‌ که با دریافت این گواهینامه، آزمایشگاه‌‌های سازمان زمین‌ شناسی و اکتشافات‌ معدن کشور قادر خواهند بود تا در سطح بین‌‌ المللی رقابت کنند، تصریح کرد: این موفقیت نتیجه تلاش‌ های مستمر و همکاری‌ های تیمی در تمامی سطوح سازمان بوده و با پیاده‌‌سازی روش‌‌های استاندارد، بهبود مستمر و آموزش‌‌های تخصصی، آزمایشگاه‌‌ها توانسته‌ ‌ اندبه این موفقیت دست یابند.

به گفته مدیرکل دفتر امور آزمایشگاه‌‌ها و خدمات فنی سازمان زمین‌ شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور، دریافت گواهینامه ISO ۱۷۰۲۵ نه تنها اعتبار علمی ما آزمایشگاه‌‌های سازمان زمین‌ شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور ار افزایش می‌‌دهد، بلکه نشان‌ دهنده تعهد ما به ارائه خدمات با کیفیت و استاندارد به مشتریان و مراجعان است.

به گفته وی، این موفقیت همچنین نویدبخش ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی در کشور است و می‌ تواند به جذب پروژه‌‌های بین‌‌المللی و همکاری‌‌های علمی کمک شایانی کند.

نیلویل اظهار امیدواری کرد که این گواهینامه، انگیزه‌ ایبرای سایر آزمایشگاه‌ ها باشد تا با پیروی از استانداردهای بین‌ المللی، به بهبود کیفیت خدمات خود بپردازند و در راستای توسعه علمی کشور گام بردارند.

انتهای پیام/

نظر شما