به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان، جلسه کمیته مدیریت بحران در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به ریاست دکتر سعید زاهدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و با حضور رامین خوشپسند مدیر ارتباطات زیرساخت استان، مغربی نماینده ادارهکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شمال غرب، حسین فضلطلب مدیر ارتباطات شرکت ایرانسل در گیلان، رنجی معاون شبکه شرکت مخابرات منطقه گیلان و عباس علی نژاد مدیر ارتباطات همراه اول در استان در محل این ادارهکل برگزار شد.
در این جلسه مسائل و مشکلات موجود در زمینه مدیریت بحران ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و راهکارهای لازم برای حل آنها مطرح شد. از جمله مهمترین موضوعات مورد بررسی در این نشست میتوان به بررسی و تعیین تکلیف تخصیص فرکانس اختصاصی به شبکه مدیریت بحران در سطح استان و الزامات آن، بررسی شرح وظایف تعریف شده کارگروه مدیریت بحران و جمع بندی نقطه نظرات اعضا در این خصوص و بررسی میزان آمادگی اپراتورها و مخابرات در راستای پایداری ارتباطات با توجه به فصل سرد سال و موارد دیگر اشاره کرد.
دکتر سعید زاهدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در این جلسه ضمن اشاره به این که ارتباطات، پیش نیاز اساسی ارائه خدمت به هماستانیها در شرایط بحرانی به حساب میآید بیان نمود: پایداری ارتباطات استان در مواقع اضطراری لازمه استمرار ارائه خدمت به مردم میباشد که اپراتورها و واحدهای تابعه باید در جهت حفظ پایداری ارتباطات تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.
وی همچنین بر برگزاری منظم جلسات کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات مدیریت بحران استان تاکید نمود.
در ادامه جلسه هر یک از اعضا گزارشی از شرایط موجود و آخرین وضعیت مراکز و دکلهای ارتباطی ارائه نموده و نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص چالشها و مشکلات در زمینه پایداری ارتباطات بیان نمودند.