شناسهٔ خبر: 68893734 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

واکنش مقاومت به شهادت سید حسن نصرالله

گروه‌های مقاومت در بیانیه‌هایی به شهادت رسیدن دبیرکل حزب الله لبنان در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت را تسلیت گفت و سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

وی در صفحه خود در پلتفرم «ایکس» نوشت: «خداحافظ رفیق راه مقاومت و بازدارندگی، از خداوند متعال می‌خواهیم که همه نیرو‌های مقاومت را نزد رسول‌الله و جانشین ایشان امام علی (ع) و نوه ایشان امام حسین، صلوات‌الله علیهم جمع کند.»

رهبر جریان صدر عراق در ادامه نیز نوشت: «ای نصرالله تو و کسانی که با تو بودند، سرافراز زندگی کردید و شهدایی سرافراز رفتید.»

حماس شهادت سید حسن نصر الله را تبریک و تسلیت گفت

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای شهادت سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان و جمعی دیگر از رهبران و فرمائدهان این جنبش را تبریک و تسلیت گفت و حمله دشمن صهیونیستی به ساختمان‌های مسکونی در بیروت را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه‌ای آمده است: ما به ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی و همچنین آزادگان جهان شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان که به همراه گروهی از برادرانش در نبرد طوفان الاقصی و در راه قدس به شهادت رسید را تسلیت می‌گوییم.

جنبش حماس همچنین اعلام کرد: جنایت ترور نصرالله تنها باعث افزایش قاطعیت و پافشاری در راستای مقاومت در لبنان و فلسطین خواهد شد.

جنبش حماس در ادامه بیانیه خود افزود: تاریخ ثابت کرده است که مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی با تمامی تشکیلات و اماکن حضور آنها هر گاه رهبر و فرماندهی را از دست می‌دهد، یک نسل جدید از رهبران شجاع‌تر، قوی‌تر و مصمم‌تر برای ادامه رویارویی با دشمن صهیونیستی در همان راه جانشین آنان خواهد شد تا دشمن صهیونیستی را شکست و آن از سرزمین و منطقه حذف کنند.

حماس تاکید کرد: ما با الفاظ شدیداللحنی تجاوزات شنیع دشمن صهیونیستی و هدف قرار دادن ساختمان مسکونی در «حارة حریک» در ضاحیه جنوبی بیروت را محکوم و آن را اقدامی تروریستی ظالمانه، کشتار و جنایتی شنیع تلقی می‌کنیم.

نظر شما