شناسهٔ خبر: 68891460 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نورنیوز | لینک خبر

واکنش‌ها به شهادت حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل این جنبش در حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت را تایید کرد. به این خبر تلخ مسئولان ایران و مقامات لشکری و کشوری با صدور پیام‌ها و بیانیه‌های جداگانه به شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان واکنش نشان دادند.

صاحب‌خبر -

نورنیوز-گروه سیاسی: حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل این جنبش در حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت را تایید کرد.  به این خبر تلخ مسئولان ایران و دیگر کشورها واکنش نشان دادند.

8مهرماه 

9:17 داریوش ارجمند: نهضت مقاومت ادامه دارد

داریوش ارجمند ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: ستمی که بر حزب‌الله لبنان شده و می‌شود ستمی جهانی است. این یک ظلم است و ادامه خواهد داشت ولی شهادت رهبران حزب‌الله تاثیری در مقاومت محور نخواهد داشت.

7:51  مسعود اطیابی: جنایات رژیم صهیونیستی نشان از ضعف آنهاست

مسعود اطیابی کارگردان سینما ضمن تسلیت شهادت مجاهدی بزرگ و سید مقاومت گفت: جنایات و اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی نه تنها نشان از پیروزی این رژیم ضحاک‌صفت ندارد بلکه نمادی از ضعف و زبونی و زوال آنهاست.

22:50 پیام تسلیت رئیس کل دیوان محاسبات

 دستغیب، رئیس کل دیوان محاسبات: اینجانب ضمن عرض تبریک و تسلیت محضر حضرت ولی عصر (ارواحنا له الفداء)، مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی)، ملت رشید و شهید پرور لبنان، تمام مسلمانان و آزادی خواهان جهان و همچنین خانواده سرافراز شهید نصرالله، خواهان طلب خیرات و توفیقات برای آن مجاهد بزرگوار هستم.

22:34  مفتی عمان: شهید نصرالله خاری در گلوی صهیونیست‌ها بود

شیخ «احمد الخلیلی» مفتی سلطنت عمان گفت که شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان سه دهه همچون خاری در گلوی صهیونیست‌ها در منطقه بود.

22:10 آملی لاریجانی: همه نیروهای مقاومت منطقه در کنار حزب الله هستند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی با تسلیت شهادت سید حسن نصرالله نوشت: رژیم صهیونیستی تصور می کند با سیاست شکست خورده خود در غزه می تواند به ساختار مردمی و مستحکم حزب الله آسیب وارد کند، اما قطعاً همه‌ نیروی های مقاومت منطقه در کنار حزب‌الله و پشتیبان آن خواهند بود و باذن الله تعالی این غده سرطانی را از منطقه محو خواهند کرد.

21:59 پیام تسلیت خانوادهٔ شهید حاج‌قاسم سلیمانی: امید است جبههٔ مقاومت به خون‌خواهی ایشان برخیزد

خانوادهٔ شهید حاج قاسم سلیمانی ضمن ابراز تألم واندوه عمیق این مصیبت بزرگ و فقدان تاب‌سوز را به محضر بقیه‌الله اعظم ، ولی امر مسلمین جهان آیت‌الله خامنه‌ای ، آحاد امت اسلامی، آزادگان جهان و بیت معظم شهید نصرالله  تبریک و تسلیت می‌گوید. امید است جبههٔ مقاومت طبق وظیفهٔ خود، باقدرت به خون‌خواهی ایشان و شهدای قدس برخیزد و باند جنایتکار اسرائیل را هرچه سریع‌تر از نقشهٔ روزگار محو کند؛ ان‌شاءالله.

21:05  تسلیت حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور 

حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور در پیامی نوشت : اینجانب ضمن عرض تبریک و تسلیت به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری(دامت برکاته) ، فرماندهان و رزمندگان جبهه مقاومت، ملت شریف ایران و لبنان و نیز خانواده مکرم این شهید والامقام، برای آن مجاهد نستوه و فقید سعید از درگاه حضرت باری تعالی علو درجات و رحمت واسعه الهی و همنشینی با مولایش حضرت سید الشهدا (علیه السّلام) و برای امت حزب الله و تمامی آزادگان جهان، نصرت و پیروزی مسئلت می نمایم.

20:20 پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب رئیس سازمان حج و زیارت

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت:به نمایندگی از جامعه‌ بزرگ حج و زیارت، ضمن محکومیت اقدام سفاکانه جنایتکاران صهیونیست،  شهادت عزتمندانه دبیرکل حزب الله لبنان شهید سرفراز حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله(رضوان الله علیه) را به محضر امام عصر(عج) ، نائب ایشان حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی) و مراجع عظام تقلید و همه علاقمندان شهید در سراسر جهان و خانواده بزرگ جبهه مقاومت تسلیت و تبریک عرض نموده و از خداوند متعال، علوّ درجات آن رهبر شجاع و به ثمر نشستن فداکاری جبهه مقاومت را مسئلت می نمائیم.

20:05 سردار رادان:راه مقاومت تا نابودی ظالمانی چون رژیم اشغالگر قدس ادامه خواهد یافت

سردار رادان: فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران شهادت دبیرکل جنبش حزب الله "سیدحسن نصرالله" را به مردم مقاوم لبنان و همه ظلم ستیزان تبریک و تسلیت گفته و اعلام می دارد راه مقاومت همچنان تا نابودی ظالمانی چون رژیم اشغالگر قدس ادامه خواهد یافت و پرچم آزادگی همچنان سرافراز و قدرت های پوچ و پوشالی به ذلت خواهند افتاد انشاءالله.

19:40 پیام تسلیت آیت الله موحدی کرمانی 

آیت الله موحدی کرمانی رئیس مجلس خبرگان رهبری در پیامی آورده است: اینجانب ضمن محکوم کردن این جنایت آشکار و غیر قابل اغماض علیه رهبر حزب‌الله و کشتار وحشیانه مردم جنوب لبنان، شهادت این رهبر غیور و مجاهد نستوه را به ساحت مقدس حضرت ولی الله الاعظم «روحی و ارواح العالمین لمقدمه فداء»، ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله العظمی خامنه ای «مدظله العالی»، مجاهدین جبهه مقاومت، مردم لبنان و شیعیان جهان تسلیت عرض می نمایم و به درگاه حضرت باری تعالی برای برچیده شدن شر این غده سرطانی از سر اسلام و مسلمین التجاء می جویم.

19:05امیر دریادار شمخانی: باید منتظر انتقام سخت و دردناک رزمندگان حزب الله باشیم

امیر دریادار شمخانی در پیام تسلیتی نوشت: بی تردید خون پاک او و همرزمان شهیدش، طومار این رژیم سرپا ظلم و تباهی را در هم خواهد پیچید و ادامه دهندگان راهش پرچم مقاومت و پیروزی فَإِنَّ حِزْبَ ٱللَّهِ هُمُ ٱلْغَالِبُونَ را بر فراز مسجد الاقصی به اهتزاز در خواهند آورد. عاملین و مباشرین جنایات فجیعی که این روزها علیه مردم مظلوم لبنان و فلسطین و فرماندهان مقاومت در جریان است؛ باید منتظر انتقام سخت و دردناک رزمندگان حزب الله و فرزندان معنوی نصرالله و جبهه متحد مقاومت باشند. 

18:50 آیت الله نوری همدانی: ان‌شاءالله خللی در عزم راسخ جبهه مقاومت ایجاد نشود

آیت الله نوری همدانی در پیامی به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله نوشته است: بر همه مسلمانان جهان فرض و لازم است در این مسیر کمک نمایند و همانطور که رهبر معظم انقلاب مرقوم داشته‌اند از حزب الله لبنان بعنوان محور مقاومت حمایت کامل داشته باشند و ان‌شاءالله خللی در عزم راسخ جبهه مقاومت ایجاد نشود.

18:42کدخدایی: این جنایات نتیجه ناتوانی نهادهای بین‌المللی در حمایت از مردم ستمدیده است

عباسعلی کدخدایی با انتشار متنی در حساب ویراستی خود، نسبت به جنایات متوالی این روزهای صهیونیست‌ها و به ویژه حملات هوایی شامگاه جمعه به محلات مسکونی ضاحیه بیروت که به شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان انجامید، واکنش نشان داد و این جنایات را نتیجه ناتوانی نهادهای بین‌المللی در حمایت از مردم ستمدیده دانست.

18:40دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: تاکید بر ادامه مبارزه و ایستادگی در برابر ظلم و استکبار 

در پی شهادت آیت‌الله سید حسن نصرالله، دبیرکل شجاع حزب‌الله لبنان و مجاهد کبیر جبهه مقاومت اسلامی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور پیامی، ضمن تسلیت به ملت ایران و لبنان، بر ادامه مبارزه و ایستادگی در برابر ظلم و استکبار تأکید کرد و خواستار اقدام مؤثر جامعه جهانی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی شد.

18:35سید شهاب‌الدین طباطبایی: شهید سیدحسن نصرالله در مبارزه با جنایتکارترین ظالم دنیا به شهادت رسید

سید شهاب‌الدین طباطبایی عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت: شهید سیدحسن نصرالله در مبارزه با جنایتکارترین ظالم دنیا به شهادت رسید. یادش گرامی و راهش پر رهرو باد که در طول عمر پربرکت خود، جانش را شجاعانه در راه مقاومت علیه غاصبان صهیونیستی در کنار مردم مظلوم و رنج کشیده بر کف گذاشته بود.

18:25جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی: این اقدام بزدلانه نشان از استیصال و درماندگی اسرائیل است

جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی نوشت: بی‌شک، این اقدام جنایتکارانه و بزدلانه رژیم صهیونیستی، نشان از استیصال و درماندگی آنان در برابر اراده پولادین رزمندگان مقاومت دارد. اما غافل از آنکه با شهادت سید حسن نصرالله، نه تنها مقاومت تضعیف نخواهد شد، بلکه روحی تازه در کالبد آن دمیده خواهد شد.

18:15لاریجانی: شهادت نصرالله دردی است که هرگز از دل‌ها محو نمی‌شود

علی لاریجانی در پیامی شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت ئو نوشت: شهادت و عروج ملکوتی مرد بزرگ مقاومت در منطقه، حسن نصرالله قهرمان، به‌دست نامردان کثیف صهیونیست، گرچه برای مجاهدان مسلمان به‌خصوص سلحشوران حزب‌الله لبنان و ملت لبنان بسیار تأثربرانگیر است، فقدان او نظیر شهادت سردار سلیمانی دردی است که هرگز از دل‌ها محو نمی‌شود.

18:05روحانی: در خاک مقاومت هزاران نصرالله می‌روید 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی در پیام تسلیتی نوشت: گرچه رژیم اسرائیل از این جنایت احساس پیروزی موقت می‌کند اما در خاک مقاومت هزاران نصرالله می‌روید و می‌بالد و نام شهدای خود را زنده و جاوید نگاه خواهد داشت. قدرت مقاومت در اتکا به خواست و توان مردمی، دفاع از آرمان آزادی و استقلال، خودباوری جوانان در ساخت ادوات دفاعی، برخورداری از سلاح شرف و ایمان و پایبندی به اصول اخلاقی و انسانی است که این قدرت بر اشغال، سلطه، تجاوز و تعدی صهیونیست‌ها پیروز خواهد شد.

17:58 اژه ای: سید حسن شهید اکنون در جوار رحمت بی‌کران الهی، متنعم است

رئیس قوه قضائیه در پیام تسلیت خود نوشت: سید حسن شهید اکنون در جوار رحمت بی‌کران الهی، متنعم است و همراه با سایر شهدای والامقام محور مقاومت میهمان خوان مولایش حضرت سیدالشهدا (ع) است. 

17:48سید عباس عراقچی: اکنون باید با وحشت نظاره‌گر تاثیر خون سید حسن نصرالله بر گسترش مقاومت باشند

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه در پیام تسلیت خود آورده است: این اولین بار نیست که رژیم صهیونیستی رهبران و فرماندهان حزب‌الله را به شهادت می رساند ولی شجره طیبه مقاومت از حیات و رشد باز نمی‌ایستد،اکنون باید با وحشت نظاره‌گر تاثیر خون سید حسن نصرالله بر گسترش بیش از پیش مقاومت باشند.

17:40محسن پاک‌نژاد: نام ایشان در تاریخ جاویدان خواهد شد 

محسن پاک‌نژاد وزیر نفت نوشت: بی‌شک شهادت این مجاهد نستوه، برگ زرینی بر دفتر افتخارات اسلام و مقاومت افزود و نام ایشان در تاریخ جاویدان خواهد شد و راه پرافتخارش همچنان ادامه خواهد یافت و خون پاک این شهید سرافراز، درخت تناور مقاومت را آبیاری خواهد کرد.

17:45مهرداد بذرپاش:ما به وعده راستین خداوند متعال ایمان داریم 

مهرداد بذرپاش وزیر سابق راه و شهرسازی در پیام تسلیت خود نوشت: ‎ما به وعده راستین خداوند متعال ایمان داریم و بی‌شک با یاری حضرت حق و فرماندهی حکیمانه رهبر معظم انقلاب و مجاهدت‌های سربازان جبهه حق، با پاسخی تاریخی و شکوهمند،نابودی این غده سرطانی را شاهد خواهیم بود.

17:30جبهه پایداری انقلاب اسلامی: فرماندهی مجاهد به یاران بزرگوار شهیدش پیوست

جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پیامی نوشت: توحش افسار گسیخته رژیم صهیونیستی، آن فرزند نامشروع استکبار جهانی در غرب آسیا بار دیگر منجر به تجاوزی آشکار در برابر چشمان جهانیان گردید، در آخرین تجاوز این نماد بربریت، فرماندهی مجاهد، رهبری شجاع و مؤمنی حکیم، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله به یاران بزرگوار شهیدش پیوست.

17:25علیرضا زاکانی : نخست وزیر قاتل رژیم جعلی و کودک‌کش خطای تاریخی بزرگ خود را رقم زد 

علیرضا زاکانی شهردار تهران نوشت: نخست وزیر قاتل رژیم جعلی و کودک‌کش در حالی که در سازمان ملل، به صندلی های خالی اجلاس لبخند می‌زد، نقشه شهادت سرو رعنای مقاومت را نهایی و سگ‌های هار خود را به سوی بیروت قهرمان راهی کرد و در هجوم سیاه و ناجوانمردانه بمب‌های آمریکایی، خطای تاریخی بزرگ خود را رقم زد تا حیات جاودانی دبیرکل نستوه حزب الله لبنان را رقم زند.

17:20سوگنامه ابراهیم حاتمی‌کیا برای سیدحسن نصرالله

ابراهیم حاتمی‌کیا در پی شهادت سیدحسن نصرالله سوگنامه‌ نوشت و تاکید کرد: «سید، این قوم فرعونی به گواه تاریخ رفتنی‌اند ولی راه تو و مرام و نگاه مقاومت همچنان ماندنی خواهد بود.»

17:14محمد مخبر: پرچم سید حسن نصرالله هیچ گاه بر زمین نمی ماند 

محمد مخبر مشاور و دستیار رهبری در پیام تسلیت خود نوشت: خون پاک شهید سید حسن نصرالله، موجب تقویت جبهه مقاومت و تثبیت پیروزی بزرگ مردم دلیر لبنان، فلسطین و غزه خواهد شد، پرچم او هیچ گاه بر زمین نمی ماند و جهادگران حزب خدا این بیرق را تا زمان نصرت الهی در برابر دیدگان صهیونیست های کودک کش پای برجا نگه می‌دارند.

16:55: اسحاق جهانگیری: ایران در دام جنگ افروزی های رژیم صهیونیستی نمی‌افتد

اسحاق جهانگیری معاون دولت های یازدهم و دوازدهم در پیام خود آورده است: جمهوری اسلامی ایران نشان داده است در شرایط پیچیده و دشوار، بنا به تدبیر و محوریت منافع ملی و مصالح اسلامی در دام جنگ افروزی های رژیم صهیونیستی و فضاسازی‌های متناظر آن نخواهد افتاد و در عین حال حمایت موثر از مظلومان و مجاهدان را ادامه داده و با پیشبرد سیاست‌های مؤثر و بازدارنده جنگ‌طلبان را پشیمان خواهد کرد. 

16:50 تسلیت سید محمدخاتمی 

سید محمدخاتمی در پیامی شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفت. در بخشی از پیام خاتمی آمده است: ملت بزرگوار لبنان همچون فلسطینیان عزیز سالهاست در معرض تجاوز و بیداد رژیم تروریست صهیونیستی بوده است ولی اینبار جنایتش با آنچه در گذشته بوده است قابل مقایسه نیست و حاصل آن نیز هزاران شهید و زخمی و آواره از زن و مرد و کودک و جوان و پیر بخصوص مدافعان آزاده و قهرمان راه عزت و در رأس آنها شهید بزرگوار سید حسن نصرالله است.

16:45 علی اکبر صالحی: مبارزه در راه حق شهید سیدحسن نصرالله منجر به نصر عظیم  خواهد شد

علی اکبر صالحی رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی درپیامی نوشت: مبارزه در راه حق شهید سیدحسن نصرالله منجر به نصر عظیم مجاهدین در غزه و لبنان و یمن و عراق و سوریه خواهد شد.

16:30: تسلیت محسن رضایی

محسن رضایی فرمانده سپاه پاسداران در دوران جنگ تحمیلی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: شهادت مجاهد کبیر، برادر عزیز ملت ایران، سید حسن نصرالله را به محضر حضرت ولی‌عصر(عج)، مقام معظم رهبری و ملت سربلند لبنان و جبهه پرافتخار مقاومت تسلیت عرض می‌نمایم.

16:20  اعلام سه روز عزای عمومی در عراق

محمد الشیاع السودانی نخست وزیر عراق درپیامی ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان، سه روز عزای عمومی در سراسر عراق اعلام کرد.

16:15: برافراشته شدن پرچم عزای حرم رضوی 

پرچم عزا بر فراز گنبد حرم امام رضا (ع) امروز پس از اعلام شهادت سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان برافراشته شد.

16:04 : مقتدی صدر شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت

رهبر جریان صدر عراق ضمن تسلیا شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت  و اعلام  سه روز عزای عمومی نوشت: «خداحافظ رفیق راه مقاومت و بازدارندگی.»

15:53 وزیر ورزش: جبهه‌  مقاومت اسلامی لبنان  با سربلندی به مسیر ادامه می‌دهد

احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان در پیامی آورده است: اکنون که سید نصرالله عزیز به فیض عظیم شهادت نائل آمد، زهی خیال باطل است که اشغالگران و سفاکان تصور کنند به پیروزی رسیده‌اند چرا که جبهه‌ عزتمند مقاومت اسلامی لبنان همچنان با سربلندی و اقتدار به مسیر خود تا حصول پیروزی نهایی ادامه خواهد داد.

15:53: پیام محمدجواد ظریف در پی شهادت سیدحسن نصرالله

معاون راهبردى رئیس جمهور در پیامى شهادت دبیرکل حزب الله را تسلیت گفت. او در پیامش افزود: بی‌تردید نقشه آشفته نتانیاهو و اسرائیل برای منطقه و دنیا شکست خواهد خورد و این مقاومت شکل گرفته در برابر وحشی‌گری‌ آنان از این پس با قدرت بیشتری پیش خواهد رفت.

15:39 :  کنعانی: راه پرافتخار «سیدحسن نصرالله» ادامه خواهد یافت

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، خبر شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را تسلیت گفت.

15:35 : حماس شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در حملات اسرائیل به بیروت را تسلیت گفت

15:32 :  پیام سید حسن خمینی در پی شهادت سید حسن نصرالله: راه نصرالله ادامه دارد

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در پیامی به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله تاکید کرد: راه نصرالله ادامه دارد، همانطور که راه سید عباس موسوی و کلیه فرماندهان مقاومت تا امروز تداوم داشته است؛ اما درک مختصات دوره جدید از مبارزه با استکبار ضرورت فوری و حیاتی این شهادت های عظیم است.


نورنیوز

نظر شما