شناسهٔ خبر: 68730451 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرمانداه سپاه گرگان خبر داد:

برگزاری ۱۰۰۰ برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در گرگان

مریم شریفی

فرمانداه سپاه گرگان از برگزاری ۱۰۰۰ برنامه فرهنگی و ورزشی توسط پایگاه‌ها و حوزه مقاومت بسیج به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس خبر داد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ محمود علیخانی ظهر چهارشنبه ۲۸ شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان ضمن گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد دفاع مقدس اظهار کرد: شاهد ۴۴ سال اقتدار، مقاومت و شجاعت مردم در مقابل نظام سلطه بودیم و این پایداری شکوهمند و غرورآفرین ملت ایران نظام سلطه را دچار تزلزل کرده است.

وی با اشاره به اینکه  برنامه‌های امسال هفته دفاع مقدس با شعار «ما در حال فتح قله هستیم» برگزار می‌شود، گفت: مردم شهرستان گرگان ثابت کردند در تمام حوادث یک گام جلوتر از همه نقاط کشور پای دفاع از ارزش‌های انقلاب و اسلام‌ ایستاده‌اند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گرگان با بیان اینکه مردم گرگان در تاریخ پنجم آذر ۱۳۵۷ و ۷۷ روز قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به میدان آمده و با تقدیم ۱۴ شهید پیشتازی خود را در دفاع از ارزش‌ها به اثبات رساندند، افزود: ما در دفاع مقدس تنها در مقابل حکومت بعثی عراق نجنگیدیم بلکه یک تنه در مقابل جبهه کفر ایستادگی کردیم.

علیخانی تحریف دفاع مقدس و وارونه کردن ارزش‌ها را ابزار جنگ نرم دشمنان دانست و بیان کرد: اصحاب رسانه باید حقیقت انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی را تشریح کنند و اجازه ندهند دشمن دفاع مقدس را تحریف کند.

وی با اعلام اینکه بالغ بر ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر رزمنده تنها از شهرستان گرگان در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کردند، افزود: مردم گرگان ۶ هزار  و ۲۰۰ جانباز، ۲۴۰ آزاده، ۷۳ جانباز بالای ۷۰ درصد ۱۳ جانباز قطع نخاع حاصل حضور مردم گرگان در راه  دفاع از کشورشان تقدیم کردند.

فرمانده سپاه ناحیه گرگان از «شهید محمد اقایی» نوجوان ۱۰ ساله که قبل از انقلاب و در درگیری با منافقین به شهادت رسید به عنوان کوچکترین شهید استان گلستان نام برد و افزود: شهرستان گرگان ۱۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است.

وی از برگزاری بیش از هزار برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در شهرستان گرگان خبر داد و افزود: دیدار ویدئو کنفرانسی ۶۰۰ رزمنده دوران دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب، دیدار با خانواده معزز شهدا، نواختن زنگ ایثار و شهادت، دیدار با خانواده شهدای بسیج و سپاه، برگزاری برنامه شهید آبروی محله، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، رژه خودرویی و موتوری، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری بخشی از این مراسم است.

انتهای پیام

نظر شما