شناسهٔ خبر: 68714188 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

نخستین بیانیه حزب‌الله پس از انفجار پیجرها در لبنان

حزب‌الله اعلام کرد با اعلام شهادت ۳ نفر در پی انفجار دستگاه‌های ارتباطی در لبنان، از مردم این کشور خواست «مراقب شایعات، اخبار نادرست و گمراه کننده که به نفع رژیم صهیونیستی است، باشند».

صاحب‌خبر -

جنبش حزب‌الله لبنان در پی انفجار دستگاه‌های ارتباطی پیجر که عصر روز سه‌شنبه در لبنان به وقوع پیوست، بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: حدود ساعت ۱۵:۳۰ بعد از ظهر روز سه‌شنبه ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۴ تعدادی از دستگاه‌های دریافت پیام موسوم به «پیجر» در دست تعدادی از نیروهای واحدها و مؤسسات مختلف حزب‌الله منفجر شدند که بر اثر آن تاکنون یک دختر بچه و ۲ رزمنده شهید و تعداد زیادی زخمی شدند. ‏

در ادامه این بیانیه آمده است: نهادهای ذی‌صلاح در حزب‌الله در حال حاضر در حال انجام تحقیقات گسترده امنیتی و علمی برای یافتن دلایل وقوع این انفجارهای همزمان هستند و خدمات پزشکی و بهداشتی نیز در تعدادی از بیمارستان‌های مناطق مختلف لبنان مشغول مداوای مجروحان هستند.

حزب‌الله لبنان در این بیانیه برای شهدای راه قدس رحمت و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت کرد و از مردم لبنان خواست «مراقب شایعات و اخبار نادرست و گمراه کننده برخی حزاب در خدمت به جنگ روانی به نفع دشمن صهیونیستی باشند، به ویژه که این امر با سخنان ترسناک و تهدیدآمیز دشمن صهیونیستی و آنچه او آن را تغییر وضعیت در شمال می‌خواند، همراه است». ‏

حزب‌الله لبنان تاکید کرد که مقاومت در همه سطوح و واحدهای مختلف خود در بالاترین آمادگی برای دفاع از لبنان و مردم ثابت قدم آن است.

نظر شما