شناسهٔ خبر: 68712020 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور:

پدافند غیرعامل، افزایش بازدارندگی و مقابله با تهدید دشمن است

فاطمه آزادی

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: پدافند غیرعامل افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری و استمرار خدمات ضروری به مردم و مقابله با تهدیدهای دشمن است.

صاحب‌خبر -

سردار محمدعلی قمی امروز (۲۷ شهریور ماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به پیگیری موضوعات پدافند غیرعامل و ۱۴ کارگروه در هر استان، اظهار کرد: بالاترین مقام مسئول پدافند غیرعامل در استان‌ها، استاندار است. 

وی با اشاره به اینکه با توجه به طرح جامع دارایی‌ها، تهدیدات و آسیب‌های استان‌ها شناسایی و تهیه شده است، گفت: هدف این است که این آسیب‌ها با استفاده از ظرفیت‌ها که باید کار علمی باشد، برطرف شود. 

او با اشاره به ابلاغ نظامات و تهیه دستوراالعمل‌ها، بیان کرد: بر این اساس دستگاه‌ها وظایفی دارند که عمده این وظایف مقابله با تهدیدات دشمن، کاهش آسیب‌پذیری و مصون‌سازی زیرساخت‌هاست که انتظار پاسخ اضطراری می‌رود. 

قمی با اشاره به اهمیت پاسخ اضطراری در مقابل تهدیدات، حفظ تدوام کارکردها و دارایی‌ها، برگشت‌پذیری را مهم دانست و اظهار کرد: اگر تهدیدات زیرساختی اتفاق افتاد، برگشت‌پذیری در سریع‌ترین زمان اهمیت دارد، همان‌طور که سال گذشته در پخش و پالایش بنزین اتفاقی افتاد که با همت و تلاش همکاران در عرض سه ساعت این برگشت‌پذیری با شناخت تهدید و استفاده از ظرفیت‌ها انجام شد. 

وی با اشاره به اهمیت بی‌اثرسازی تهدید و استمرار ارائه خدمات به مردم، افزود: در استان زنجان دستگاه‌ها وظایف خود را می‌شناسند و این همکاری‌ها موجب شده است، در حوزه پدافند غیرعامل اهداف و ماموریت‌ها، استان رو به جلو باشد. 

انتهای پیام

نظر شما