شناسهٔ خبر: 68710157 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور:

پاسخ اضطراری برای هر شرایطی باید داشته باشیم

زنجان - ایرنا - معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: پاسخ اضطراری برای هر شرایطی باید داشته باشیم و این موضوع بیش از گذشته مورد توجه مسوولان امر قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار محمدعلی قمی روز سه‌شنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان زنجان با اشاره به اینکه پایه‌گذار سیاسی و عملی وحدت، امام خمینی (ره) بود، افزود: انقلابی که ما انجام دادیم در راستای انقلاب پیامبران بود و همان تهدیدات آن دوره اکنون نیز مشاهده می‌شود.

وی اظهار داشت: تاکید امام راحل این بود که نگذاریم دشمن بر ما مسلط شود، حتی در دفاع مقدس این ایستادگی و مقاومت را از رزمندگان و شهدا آموختیم، همان زمانی که بیش از ۳۰ کشور صدام را به هر نوعی علیه ما حمایت می کردند.

سردار قمی با اشاره به استراتژی حاکم در زمان دفاع مقدس و مساله شناخت دشمن و ابزارهای آنان افزود: پدافند غیرعامل مثل مصونیت سازی برای انسان است و از درون ما را مصون می کند.

این مسوول ادامه داد: در راستای اجرای سیاست‌های کلی نظام به منظور سیاست گذاری افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری ارتقای آموزش و پایداری ملی و مقاوم‌سازی زیرساخت‌های حیاتی حساس و مهم کشور این سازمان تشکیل شد.

وی تصریح کرد: همچنین تسهیل مدیریت بحران در برابر انواع تهدیدات دشمن و سلاح‌های نامتعارف و مدیریت پیشگیرانه در مقابل تهدیدات جدید وسازمان پدافند غیرعامل کشور با ساختار موجود و مطابق اساسنامه مصوب با شخصیت حقوقی مستقل در تابعیت ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل شد.

سردار قمی با اشاره به تبصره یک کارگروه کمیته دائمی پدافند غیرعامل، بیان کرد: اگر آسیب‌ها را برطرف نکنیم دشمن بر این آسیب ها سوار می شود، چراکه آسیب، فرودگاه تهدید و شناخت و برطرف کردن آسیب از وظایف مدیران بوده و در همین راستا آسیب و طرح جامع پدافند غیرعامل در استان ها و استان زنجان نیز بررسی شده است‌.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه مسئولیت اجرای پدافند غیرعامل در سطح ملی با روسای دستگاه‌های ذی‌ربط و در سطح استان‌ها با استانداران است، گفت: مصون‌سازی و صیانت از دارایی‌های دستگاه‌های اجرایی در استان، راهبری و هدایت عملیاتی برنامه‌های عملیاتی پدافند غیرعامل دستگاه‌های استانی، رصد و پایش تهدیدات متصوره بر استان، بخشی از اهداف پدافند غیرعامل در استان‌هاست.

وی با اشاره به تهیه برنامه حفاظت از زیرساخت‌های استان با توجه به طبقه‌بندی زیرساخت‌ها و راهبری و هدایت اجرایی آنها گفت: برنامه برگشت پذیری بعد از حادثه و تهدید، برنامه حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی و ضروری، برنامه حفظ و ارتقاء آمادگی های پدافندی دستگاه ها و غیره از دیگر اهداف این سازمان در استان‌هاست‌.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه دستورات اجرایی پدافند سایبری در استان‌ها اجرایی شود، خاطرنشان کرد: استفاده از فناوری‌های جدید دانش بنیان و همکاری با جوانان نخبه استان، ظرفیت‌های علمی و مراکز علمی از جمله جهاد دانشگاهی مدنظر باشد و در این راستا تلاش‌های لازم را انجام خواهیم داد.

نظر شما