شناسهٔ خبر: 68711492 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدارس استان فارس آماده استقبال از ۹۵۰ هزار دانش‌آموز

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: تمام تمهیدات برای بازگشایی مطلوب مدارس در استان فارس در یکم مهر اندیشیده شده است و مدارس آمادگی کامل برای استقبال از دانش‌آموزان استان را خواهند داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، فرشید قاسمی در یکصدوهفتادویکمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان فارس اظهار کرد: زنگ شکوفه‌ها در مدارس ابتدایی سراسر استان نواخته شد و ۷۶ هزار دانش‌آموز کلاس اولی راهی مدرسه شدند.

وی افزود: تمام تمهیدات برای بازگشایی مطلوب مدارس در استان فارس در یکم مهر اندیشیده شده است و مدارس آمادگی کامل برای استقبال از دانش‌آموزان استان را خواهند داشت، افزود: روز بیست‌وهشتم شهریور جشن جوانه‌ها در مدارس متوسطه دوره اول در سراسر فارس برگزار می‌شود و بیش از ۷۷ هزار دانش‌آموز پایه هفتمی تحصیل خود را در دوره متوسطه اول، رسماً آغاز می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت تصریح کرد: روز یکم مهر نیز فرآیند تعلیم و تربیت با حضور ۹۵۰ هزار دانش‌آموز در بیش از هشت هزار مدرسه آغاز و ۶۰ هزار فرهنگی نیز رسماً کار خود را برای سال تحصیلی جدید آغاز می‌کنند.

قاسمی خاطرنشان کرد: در سطح استان فارس با تلاش‌های صورت گرفته کمبود معلم در مدارس استان نداریم و انشاالله مهر خوبی را در پیش رو خواهیم داشت.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود ادارات استان در پویش مهربانی مشارکت کنند و نسبت به تهیه نوشت‌افزار برای دانش‌آموزان کم‌برخوردار اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تقدیر از شهرداری شیراز در آسفالت تعدادی از مدارس شهر خاطرنشان کرد: مقرر شده است شهرداری‌ها نسبت به آراستگی و زیباسازی محوطه اطراف مدارس اقدام کنند، البته شهرداری شیراز آسفالت ۱۰۰ مدرسه را تعهد کرده است.

قاسمی اضافه کرد: با تصویب شورای شهر شیراز، مترو در هفته اول مهر رایگان است.

نظر شما