شناسهٔ خبر: 68710160 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برپایی شورای آموزش و پرورش در روز جشن شکوفه‌ها؛ مدارس فارس کمبود معلم ندارند

شیراز - ایرنا - مدیرکل آموزش و پروش فارس گفت: ۶۰ هزار فرهنگی از ابتدای مهر ماه در مدرسه های فارس حاضر می‌شوند و با تلاش‌های انجام شده، کمبود معلم نداریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، جشن شکوفه‌ها دوشنبه در ۲ هزار و ۸۰۰ مدرسه ابتدایی فارس برگزار شد و به گفته و مدیرکل آموزش و پرورش، بیش از ۷۶ هزار دانش آموز کلاس اولی تحصیل خود را آغاز کردند.

پس از جشن شکوفه‌ها و در استانه آغاز مهر تحصیلی، یکصد و هفتاد و یکمین جلسه شورای آموزش و پرورش فارس نیز برگزار شد و فرشید قاسمی در این نشست گفت: تمهیدات برای بازگشایی مطلوب مدارس اندیشیده شده و مدارس استان آمادگی کامل را برای استقبال از ۹۵۰ هزار دانش‌آموز دارند.

وی افزود: برای ارتقای آموزشی و پرورشی مدارس، بیش از یکهزار و ۹۶۰ میلیارد ریال وسایل کمک آموزشی خریداری و به هنرستان ها و دیگر مدارس فارس ارسال شد.

برپایی شورای آموزش و پرورش در روز جشن شکوفه‌ها؛ مدارس فارس کمبود معلم ندارد

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: ۹۵۰ هزار دانش‌آموز فارس در هشت هزار مدرسه تحصیل می‌کنند.

قاسمی اعلام کرد: ۲۸ مهرماه نیز جشن جوانه ها برای ۷۷ هزار دانش آموز پایه هفتمی که تحصیل خود را در مقطع متوسطه آغاز کرده‌اند، برگزار می‌شود.

وی به اداره‌های آموزش‌وپرورش فارس پیشنهاد کرد با مشارکت در پویش مهربانی، به تهیه نوشت افزار برای دانش آموزان کم برخوردار استان کمک کنند.

مترو شیراز هفته اول مهر رایگان است

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: با تصویب شورای شهر شیراز، مترو در هفته اول مهرماه رایگان است.

قاسمی افزود: قرار شده شهرداری‌ها نسبت به آراستگی و زیبا سازی محوطه اطراف مدارس اقدام کنند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، شهرداری شیراز آسفالت یکصد مدرسه این کلانشهر را هم تعهد کرده است.

نظر شما